Czytasz dzięki

Lepszy wakat niż byle jaki pracownik

opublikowano: 12-08-2019, 22:00

Im bardziej roszczeniowy kandydat, tym mniejszy będzie z niego pożytek.

Prawie 65 proc. polskich firm deklaruje, że niedobór pracowników odbija się na ich działalności. Ponad 55 proc. ogranicza inwestycje lub nie zawiera nowych kontraktów, bo ma problemy kadrowe. Co czwarty przedsiębiorca nie jest w stanie obsadzić stanowisk niższego szczebla, a co piąty — stanowisk średniego szczebla — wynika z ostatniego „Barometru rynku pracy” przygotowanego przez Work Service.

Czy to znaczy, że pracodawcy powinni zaspokajać wszystkie oczekiwania i zachcianki kandydatów? Natalia Bogdan, prezes agencji pośrednictwa pracy Jobhouse, uważa, że oferowanie coraz atrakcyjniejszych wynagrodzeń i świadczeń pozapłacowych to droga donikąd. Podobnie jak obniżanie wymagań stawianych aplikantom. Kluczem do sukcesu jest właściwie przeprowadzona rekrutacja, która zaczyna się od postawienia następujących pytań: kim tak naprawdę jest dobry pracownik? Jak go sobie wyobrażamy? Z jakim zestawem cech nam się kojarzy? Sprawę utrudnia to, że niemal każdy w swoim CV przedstawia się jako osoba sumienna, komunikatywna, nastawiona na rozwój i umiejąca obsługiwać pakiet MS Office. Trzeba więc patrzeć wnikliwiej i głębiej.

— Rekruterzy już wiedzą, że CV niewiele nam powie, bo zazwyczaj powstaje na podstawie znalezionych w sieci szablonów. Za to rozmowa rekrutacyjna może sporo wyjaśnić. Precyzyjne określenie zakresu obowiązków i oczekiwanych kompetencji pozwoli obu stronom uniknąć rozczarowań — twierdzi Natalia Bogdan.

A jeśli kandydat nie jest tak dobry, jak wrażenie, które zrobił na spotkaniu? Dopiero okres próbny pokaże całą prawdę o człowieku. Ważne, by poznać ją jak najwcześniej — i dostosować do niej decyzje personalne. Nie mieć pracownika to kłopot, ale większym problemem jest zatrudnienie niewłaściwej osoby.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane