Restrukturyzacja zatrudnienia jest konsekwencją załamania globalnego ruchu lotniczego, uziemienia floty i drastycznego spadku przychodów. Zapowiedź australijskiego rządu, odnośnie dużego prawdopodobieństwa przedłużenia zamknięcia granic do przyszłego roku skłoniła Qantas do odwołania wszystkich lotów międzynarodowych do końca października, z wyjątkiem tych do Nowej Zelandii.

Qantas i jego spółka zależna Jetstar nadal będą przedłużać urlop dla około 15 tys. pracowników „w oczekiwaniu na nadchodzące ożywienie”.
Australia spłaszczyła swoją krzywą zachorowań szybciej niż inne kraje, co oznacza, że popyt na loty krajowe powrócił i oczekuje się, że w pełni odzyska potencjał do 2022 r.
Jednak według prognoz Qantas popyt międzynarodowy w tym czasie będzie o połowę mniejszy.
Przewoźnik zamierza pozyskać 1,9 mld AUD (1,3 mld USD) w formie nowego kapitału własnego. To pierwszy taki przypadek od dekady.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA) ostrzegło, że globalne przychody linii lotniczych spadły o 55 proc. w porównaniu z poziomem z 2019 r. IATA twierdzi, że powrót globalnych podróży do poziomów w 2019 r. potrwa ponad trzy lata.