Lokomotywą finansową są… nasze lokomotywy

Danuta Hernik
opublikowano: 2023-12-18 00:15
zaktualizowano: 2023-12-15 11:43

Roczny wolumen obsługiwanych przez tego przewoźnika transportów sięga 900 tys. ton, to około 900 składów.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

2. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO ZACHODNIO-POMORSKIE - Silva LS

Spółka szybko się rozwija, inwestuje w ludzi, tabor, infrastrukturę. Jest licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym, dysponującym własnym i dzierżawionym taborem, wyspecjalizowanym do transportu kontenerów, towarów na paletach, sypkich i płynnych. Świadczy kompleksowe usługi transportu, spedycji i obsługi bocznicowej.

Za symboliczny początek działalności firmy można uznać otrzymanie licencji przewoźnika kolejowego w 2018 r. Silva LS jest częścią większej organizacji, w skład której wchodzą między innymi spółka Silva zajmująca się transportem drogowym oraz terminal morski Alfa Terminal Szczecin.

– Łączymy zalety małego podmiotu, czyli elastyczność i otwartość na nieszablonowe rozwiązania, sprawność i dynamikę działania z doświadczeniem płynącym z wieloletniej współpracy z dużymi, wymagającymi klientami, jak spółki Kronospan, będące liderem produkcji płyt drewnopochodnych. Jednocześnie jesteśmy podmiotem stabilnym, z doświadczonym zespołem ekspertów, własnymi zasobami w postaci terminali, bocznic i taboru – wyjaśnia Tomasz Tesche, dyrektor zarządzający, członek zarządu Silva LS.

Poza wspomnianym wcześniej pozyskaniem licencji kluczowym wydarzeniem w historii firmy było otrzymanie dotacji z POIŚ 2014-2020 na zakup taboru i urządzeń przeładunkowych pozwalających na rozpoczęcie usług transportu intermodalnego. Wsparcie unijne nie tylko pozwoliło rozwinąć działalność spółki, ale również wyznaczyło dominujący charakter oferowanych usług – przede wszystkim transport intermodalny.

– Wierzymy w rozwój transportu intermodalnego, który jest kwintesencją mocnych stron transportu kolejowego – masowości, uniwersalności i ekologiczności. Przenosimy wolumen przewozowy z dróg na tory – mówi Tomasz Tesche.

– To, co jest istotne dla rozwoju naszej spółki, jak również całej gałęzi transportu kolejowego, to konieczność jak najszybszego uruchomienia programów typu KPO czy unijny FENIKS. Dziś transport kolejowy nie rywalizuje na równych zasadach z samochodowym, który ponosi tylko koszty bezpośrednie, bez jakiegokolwiek uwzględnienia kosztów zewnętrznych, jak hałas, zatruwanie środowiska, wypadki, utrzymanie infrastruktury itd. Dlatego programy promujące rozwój transportu intermodalnego, w którym główna część przewozu przez nasz kraj realizowana jest właśnie koleją, są dla nas i dla społeczeństwa tak istotne podsumowuje – kontynuuje Tomasz Tesche.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface