LOT Catering rośnie na ziemi

MAG
13-04-2012, 00:00

Spółka ma się dalej rozwijać dzięki daniom mrożonym, cukierniczym i restauracjom.

LOT Catering, spółka należąca do państwowego Regionalnego Funduszu Gospodarczego, którą LOT sprzedał w 2010 r., w ubiegłym roku miała 5 mln zł zysku i 100 mln zł obrotów.

— Zysk był najwyższy w dwudziestoletniej historii. Rentowność EBITDA wyniosła 7,86 proc., podczas gdy w naszym segmencie jest to 5 proc. W tym roku zamierzamy zwiększyć zysk i rentowność. Przychody w pierwszym kwartale urosły o 8 proc., do 22,8 mln zł — mówi Krzysztof Wiśniewski, prezes LOT Catering.

— LOT Catering urósł szybciej niż rynek kateringu, który w ubiegłym roku powiększył się o niecałe 4 proc. — komentuje Jarosław Frontczak, analityk PMR. Sprzedaż w segmencie lotniczym, czyli katering dla linii (głównie LOT, ale także m.in. Air France, SAS, Lufthansa czy Enter Air), urósł w tym roku o 1 proc. Tu LOT Catering konkuruje z kilkoma spółkami, m.in. Sky Catering. Natomiast przychody z segmentu niezwiązanego z liniami skoczyły o 25 proc. i stanowiły już jedną trzecią całości.

— Odejście od rynku usług lotniczych jest zrozumiałe: na niebie lata coraz więcej tanich linii, które nie oferują kateringu, a naziemny rynek gwarantuje dużo większe zwyżki. Rozwijanie dań mrożonych może się okazać dla LOT Catering trafioną decyzją, bo to polska marka, bardzo dobrze kojarzona. Wszystko zależy od tego, czy tuzy tego rynku, np. Frosta, mogą zaproponować coś lepszego — ocenia Jarosław Frontczak.

LOT Catering negocjuje z sieciami handlowymi, którym chce sprzedawać dania gotowe marki Vivanta. Dziś współpracuje z Tesco i Leclerc. Do 12 restauracji Tomatillo w Warszawie doda w tym roku 3-5. Biscuiterie, wyroby cukiernicze, sprzedaje w dwóch galeriach handlowych w Warszawie, kawiarniach Tchibo i Empik Cafe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / LOT Catering rośnie na ziemi