Madkom chce być królem w gminach

Dzięki nowemu rozdaniu funduszy unijnych spółka zamierza za trzy lata wpłynąć na GPW.

Informatyzacja samorządów to obszar, który umyka uwadze największych firm. Jak ryba w wodzie czuje się w nim Madkom — niewielka spółka IT, notowana na NewConnect. Grzegorz Szczechowiak, jej prezes, ocenia, że rynek ma dobre perspektywy.

— Liczymy na nowe rozdanie funduszy unijnych na IT w samorządach. Tylko w pierwszym kwartale 2016 r. ruszą konkursy o wartości co najmniej 150 mln zł — mówi Grzegorz Szczechowiak.

Spółka chce być na to gotowa, dlatego zamierza zwiększyć zatrudnienie i zmodernizować produkty. Pieniądze chce zdobyć z emisji akcji (około 2 mln zł). Prezes podkreśla, że rynek samorządowy jest specyficzny. Najważniejsze są na nim bezpośrednie relacje i dobra renoma. Madkom zapracował sobie na to w ostatnich latach i przez samorządowców jest postrzegany jako partner pierwszego wyboru.

— W zakresie większych projektów współpracujemy z największymi firmami IT na rynku, które doceniają nasze kompetencje i zapraszają nas do współpracy — mówi Grzegorz Szczechowiak.

Głównym celem Madkomu na najbliższe lata jest zdobywanie kolejnych klientów. Ważniejsze niż zamówienia na nowe systemy są dla niego wieloletnie umowy na utrzymanie systemów, bo zapewniają stały dopływ gotówki. Dzięki zdobyciu kolejnych klientów w 2017 r. wpływy z tego tytułu mają pokrywać całość kosztów bieżącej działalności. Strategia spółki zakłada wzrost przychodów w tempie 20 proc. rocznie.

— W 2017 r. możemy zacząć myśleć o przenosinach na główny parkiet. Byłyby one możliwe rok później — mówi prezes.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Madkom chce być królem w gminach