Mało kto wierzy w hossę

Koniunktura na rynkach towarów zaczęła się poprawiać, jednak specjalistom brak wiary w kontynuację tej tendencji

Mimo utrzymania się siły dolara wrzesień przyniósł poprawę nastrojów na rynkach surowców. Obliczany przez Bloomberga indeks ich cen, który jeszcze w sierpniu znajdował się najniżej od 3,5 roku, zmierzał do zamknięcia września 2,3-procentowym odbiciem. Wciąż brakowało sygnałów końca globalnego spowolnienia. Jednak inwestorzy kupowali surowce w nadziei na postępy w negocjacjach handlowych między USA i Chinami, nim Donald Trump wyraźnie je schłodził ostrym przemówieniem przed Zgromadzeniem Ogólnym ONZ.

Wcześniejsze straty odrabiały zmagające się z nadpodażą surowcerolne, w tym zboża, kawa, cukier, kakao i bawełna, a ceny ropy przejściowo wywindowały zamachy na infrastrukturę naftową w Arabii Saudyjskiej. Ankietowani analitycy nie byli jednomyślni, czy wpływ zamachów na notowania surowca utrzyma się w dłuższym terminie — po jednym głosie padło zarówno na scenariusz zwyżek, jak i na powrót do przeceny.

— Rynek ropy może wejść w tendencję wzrostową, jeśli czas przywracania mocy produkcyjnych będzie się przedłużać, tym bardziej gdyby USA zdecydowałyby się na interwencję zbrojną w Iranie — komentuje Mateusz Namysł z mBanku.

Zgody brakowało także co do perspektyw metali szlachetnych, które były hitem inwestycyjnym ostatnich miesięcy. Troje specjalistów zapowiada powrót do umocnienia platyny, palladu i złota, jednak dwoje obstawia przeciwny scenariusz. Zdaniem Kamila Jarosa z Admiral Markets odbicie cen surowców we wrześniu nie jest początkiem bardziej trwałej poprawy koniunktury.

— Oczekiwania wobec października nie są już tak optymistyczne. Powtórki z września raczej nie będzie — zapowiada specjalista.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Wierciszewski

Polecane