Jak wspierać pracujące matki i dlaczego jest to dobre dla firmy?
Macierzyństwo nakłada na kobietę odpowiedzialność za wychowanie dziecka. Powinność ta zmienia sposób, w jaki jest postrzegana w społeczeństwie i na rynku pracy. Czy posiadanie potomstwa zmniejsza jej bezpieczeństwo zatrudnienia i szanse na awans? Dlaczego media prezentują tak negatywny obraz pracujących mam? Jak zwiększyć dzietność w Polsce? Dobrą okazją do podcastowych rozważań na te tematy jest obchodzony 26 maja Dzień Matki.
Dr Katarzyna Szumlewicz, pedagożka i filozofka z Uniwersytetu Warszawskiego, mówi w Pulsie Biznesu do słuchania o tym, że Polki doskonale łączą rodzicielstwo z karierą. Tym trudniej zrozumieć lęk wielu z nich przed wejściem w rolę matki.
Aneta Czernek, dyrektor wykonawcza w HRK, przekonuje natomiast, że zarówno podejście pracodawców, jak i nowe rozwiązania prawne sprzyjają decyzjom o rodzeniu dzieci. Gdybyż tylko ojcowie chcieli dzielić ze swoimi żonami i partnerkami trud opieki nad potomstwem.
Anna Żylińska, szefowa komunikacji w technologicznej firmie e-point, pokazuje z kolei korzyści, które płyną z dużej liczby kobiet w branżach zdominowanych przez mężczyzn oraz w zarządach i wśród kadry menedżerskiej.
Szukaj Pulsu Biznesu do słuchania w Spotify, Apple Podcasts, Podcast Addict lub w Twojej ulubionej aplikacji.
Goście:
0'55" dr Katarzyna Szumlewicz
16'55" Aneta Czernek
27'06" Anna Żylińska
35'05" Zakończenie