Marka ikona znika z Polski

Grzegorz NawackiGrzegorz Nawacki
opublikowano: 2014-05-13 15:45

15 maja Amplico po ponad 20 latach ostatecznie zniknie z polskiego rynku. Grupa przyjmie szyld właściciela – MetLife.

„Chciałbym poinformować o bardzo ważnym dla nas i naszych klientów wydarzeniu. Od 15 maja tego roku będziemy kontynuować działalność spółki Amplico TFI S.A. pod nową nazwą MetLife TFI S.A. oraz pod nowym logo MetLife” – tak zaczyna się list, który otrzymali klienci Amplico TFI.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None

Według moim ustaleń taką samą zmianę przejdzie także towarzystwo ubezpieczeń na życie i PTE. Zmiana ma oczywiście związek z przejęciem biznesu Amplico przez MetLife od AIG, do którego doszło pod koniec 2010 r. Po transakcji spółki nosiły dwuczłonową nazwę, teraz nadszedł czas na ostateczny krok. Zmiana ryzykowna – Amplico jest świetnie rozpoznawalną i dobrze postrzeganą marką, MetLife w badaniach tak dobrze (przynajmniej na razie nie wypada). Nie ma się jednak co dziwić, jest po prostu dużo krócej u nas obecny. Równie ryzykowną zmianą była transformacja Commercial Union w Avivę, ale udany rebranding (w roli głównej Pan Pikuś) sprawił, że dziś o CU pamiętają już tylko rynkowi wyjadacze, a Avivę wszyscy świetnie kojarzą.

To też symboliczna zmiana dla polskiego rynku. Amplico dostało licencję w Polsce 30 października 1990 r. i ma gigantyczny wkład w rozwój rynku ubezpieczeń na życie. Razem z Nationale-Nederlanden i Commercial Union edukowali pracowników, agentów i klientów czym są polisy na życie. Wkrótce te pionierskie marki będą już tylko historią. Na szczęście firmy i polisy zostają.