Drugi rok z rzędu Google, którego wartość szacuje się na ponad 86 mld dolarów, został najcenniejszą marką świata.
Ranking BrandZ, który realizuje instytut badawczy Millward Brown Optimor, pokazuje sto najdroższych marek globu. W 2007 r. ich łączna wartość osiągnęła, według autorów rankingu, aż 1,94 biliona dolarów. To o 21 proc. więcej, niż wyliczono w poprzednim roku.
Na czele tegorocznej listy, tak jak w poprzednim roku, znalazła się marka Google. Za nią uplasował się General Electric (wart 71,4 mld dolarów), a trzecie miejsce przypadło innemu gigantowi z branży IT — firmie Microsoft (70,8 mld dolarów).
— Nasze dane pokazują, że w porównaniu ze słabymi, silne marki w dalszym ciągu zapewniają lepsze udziały w rynku i korzystniejsze ceny akcji w czasach recesji — mówi Joanna Seddon, prezes Millward Brown Optimor.
Najsilniej reprezentowanym sektorem gospodarki w rankingu są nowoczesne technologie, a szczególnie telefonia komórkowa. W rankingu jest aż 28 firm z tej branży. Zauważalny jest wzrost znaczenia marek chińskich (China Mobile, Bank of China, China Construction Bank i ICBC) i rosyjskich (MTS, Łukoil, Beeline i Baltika).
Oni są najdrożsi na Świecie
Marka Wartość
(w mld dolarów)
Google 86,1
General Electric 71,4
Microsoft 70,8
Coca-Cola 58,2
China Mobile 57,2
IBM 55,3
Apple 55,2
McDonald’s 49,4
Nokia 43,9
Marlboro 37,3