Marki warte miliardy

MAZ
opublikowano: 28-04-2008, 00:00

Drugi rok z rzędu Google, którego wartość szacuje się na ponad 86 mld dolarów, został najcenniejszą marką świata.

Drugi rok z rzędu Google, którego wartość szacuje się na ponad 86 mld dolarów, został najcenniejszą marką świata.

Ranking BrandZ, który realizuje instytut badawczy Millward Brown Optimor, pokazuje sto najdroższych marek globu. W 2007 r. ich łączna wartość osiągnęła, według autorów rankingu, aż 1,94 biliona dolarów. To o 21 proc. więcej, niż wyliczono w poprzednim roku.

Na czele tegorocznej listy, tak jak w poprzednim roku, znalazła się marka Google. Za nią uplasował się General Electric (wart 71,4 mld dolarów), a trzecie miejsce przypadło innemu gigantowi z branży IT — firmie Microsoft (70,8 mld dolarów).

— Nasze dane pokazują, że w porównaniu ze słabymi, silne marki w dalszym ciągu zapewniają lepsze udziały w rynku i korzystniejsze ceny akcji w czasach recesji — mówi Joanna Seddon, prezes Millward Brown Optimor.

Najsilniej reprezentowanym sektorem gospodarki w rankingu są nowoczesne technologie, a szczególnie telefonia komórkowa. W rankingu jest aż 28 firm z tej branży. Zauważalny jest wzrost znaczenia marek chińskich (China Mobile, Bank of China, China Construction Bank i ICBC) i rosyjskich (MTS, Łukoil, Beeline i Baltika).

Oni są najdrożsi na Świecie

Marka Wartość

(w mld dolarów)

Google 86,1

General Electric 71,4

Microsoft 70,8

Coca-Cola 58,2

China Mobile 57,2

IBM 55,3

Apple 55,2

McDonald’s 49,4

Nokia 43,9

Marlboro 37,3

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy