1,4 tys. sklepów, 80 tys. m kw. powierzchni i blisko 5,5 mln klientów rocznie. Te liczby mówią same za siebie, a opisują istniejący od 2010 r. i należący do grupy kapitałowej Mirbud kompleks handlowy Marywilska 44, zlokalizowany w warszawskiej dzielnicy Białołęka. W jego skład wchodzą Centrum Handlowe Marywilska 44 oraz Park Handlowy Marywilska 44.

Handel…
— CH Marywilska 44 powstało w odpowiedzi na potrzeby mieszkańców Warszawy i okolic. To była inwestycja na skalę ogólnopolską. Obiekt o powierzchni 64 tys. m kw. wybudowano w ciągu niespełna 12 miesięcy, a w dniu otwarcia był skomercjalizowany w 98 proc. — mówi Małgorzata Konarska, prezes spółki Marywilska 44, właściciela kompleksu.
Kolejnym krokiem, podjętym w odpowiedzi na duże zainteresowanie oferowaną przez Marywilską 44 powierzchnią handlową, było powiększenie pasażu i uzupełnienie go o część biurową.
— Dzięki temu oprócz powiększenia przestrzeni komunikacyjnej i nowych sklepów w pasażu powstało kilkanaście nowych lokali handlowych na terenie hali A — tłumaczy prezes Marywilskiej 44.
Białołęka to dzielnica Warszawy, która od lat przoduje w liczbie oddawanych do użytku nowych mieszkań. Tym samym szybko zwiększa się też liczba jej mieszkańców. Między innymi dlatego w 2017 r. oddano do użytku drugi obiekt — Park Handlowy Marywilska 44.
— Jego odmienna funkcja stanowi uzupełnienie oferty CH Marywilska 44 — przekonuje Małgorzata Konarska.
…i rekreacja
W przeciwieństwie bowiem do CH Marywilska 44 z około 1,4 tys. małymi sklepami głównie z odzieżą, PH Marywilska 44 na powierzchni 12 tys. m kw. ma tylko 11, ale za to wielkopowierzchniowych najemców z segmentów dom i ogród oraz rekreacja. Charakterem różni się więc w sposób zasadniczy. Kompleks handlowy przy Marywilskiej posiada zatem różnorodną ofertę zakupową. Głównie związaną z modą, ale są to też usługi, gastronomia, wyposażenie wnętrz i artykuły budowalne oraz bogata baza rekreacyjna (sala zabaw dla dzieci Figlarium, park trampolin Jump Arena, Energy Fitness Club oraz papugarnia Carmen). W lutym na powierzchni 110 m kw. otworzy się Bike Moto Center, czyli raj dla miłośników jednośladów. Warto dodać, że do dyspozycji klientów jest bezpłatny parking naziemny, oferujący 4,5 tys. miejsc postojowych. Wraz z dynamicznym wzrostem liczby klientów okazało się też, że funkcjonująca strefa gastronomiczna nie jest w stanie obsłużyć w sposób satysfakcjonujący wszystkich zainteresowanych tym klientów. Dlatego podjęto decyzję o jej rozbudowie.
— Stworzyliśmy w ten sposób większą, nowoczesną, funkcjonalną i przyjazną przestrzeń o łącznej powierzchni prawie 1,7 tys. m kw., w której każdy znajdzie dla siebie coś pysznego i niepowtarzalnego — różnorodność smaków i jedyną w swoim rodzaju atmosferę — przekonuje Małgorzata Konarska.
Spółka inwestuje nie tylko w restrukturyzację kompleksu, lecz również w rozwój lokalnej społeczności. Oprócz corocznego, bezpłatnego i już niemal kultowego koncertu z okazji urodzin Marywilskiej 44, angażuje się też w projekty społeczne. Przykładem jest ubiegłoroczny projekt „Fajny czas mamy”, skierowany do młodych rodziców, który spotkał się z dużym zainteresowaniem. Jego celem było przekazanie kobietom cennej wiedzy, m.in. związanej z opieką nad dzieckiem, jego pielęgnacją i rozwojem. Honorowy patronat nad inicjatywą objął burmistrz Białołęki.
— Każde ze spotkań cieszyło się bardzo dużą frekwencją. W sumie uczestniczyło w nich blisko 800 osób. Wysoki poziom warsztatów udało się zapewnić dzięki wybitnym ekspertom, którzy je prowadzili, oraz współpracy najemców CH Marywilska 44 — mówi Małgorzata Konarska.
Jak przekonuje prezes Marywilskiej 44, kierowany przez nią kompleks handlowy, z szeroką i konkurencyjną ofertą, jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którym zależy na oszczędności czasu i pieniędzy.
— Jako jedyne centrum handlowe w Warszawie zapraszamy na zakupy siedem dni w tygodniu, również w niedziele wolne od handlu. To powoduje, że nie brakuje zainteresowania zarówno klientów, jak i najemców — podkreśla Małgorzata Konarska. W 2019 r. Marywilska 44 po raz trzeci z rzędu znalazła się w rankingu Gazel Biznesu.
80 tys m kw. Taka jest łączna powierzchnia Centrum Handlowego Marywilska 44 wraz z Parkiem Handlowym Marywilska 44.
1400 Tyle sklepów mieści się na tej powierzchni.
5,5 mln Taka jest średnia liczba klientów, którzy odwiedzają Marywilską 44 w ciągu roku.