Meble.pl zagoszczą na giełdzie

  • Anna Pronińska
opublikowano: 28-12-2012, 00:00

Są mocnym graczem w internecie, chcą być widoczni też na parkiecie. Meblarska e-grupa zbiera siły do debiutu.

Grupa Meble.pl, właściciel portali i sklepów internetowych dedykowanych branży meblarskiej, zajmująca się także wytwarzaniem półproduktów dla odbiorców hurtowych i detalistów, przekształciła się w spółkę akcyjną. To początek drogi na giełdę.

— Debiut jest naszym celem. Trudno jednak określić jego termin — zaznacza Jarosław Czarnik, prezes Meble.pl.

Spółka, którą kontrolują firma Czarnik (70 proc.) i fundusz inwestycyjny IFF (30 proc.), prawdopodobnie wejdzie na NewConnect. Jej przedstawiciele nie ujawniają, jakiego zastrzyku oczekują od inwestorów.

— Inwestujemy w automatyzację procesów, by poprawić i zoptymalizować czas otrzymania towaru oraz przejrzystość procesu transakcji — mówi Jarosław Czarnik. Zdaniem Tomasza Wiktorskiego z firmy B+R Studio, analizującej rynek meblarski, rzeszowska firma prowadzi obecnie największe branżowe przedsięwzięcie e-commerce.

— Jeśli kogoś nie będzie w internecie, nie będzie go na rynku. Mówi się o tym, że tradycyjne sklepy są nieefektywne, bo nie można w nich pokazać wszystkich towarów, a koszt wynajmu powierzchni jest drogi. Dlatego platformy internetowe są wykorzystywane głównie do zaprezentowania oferty mebli, niekoniecznie dokonania transakcji, bo ta może być zrealizowana w tradycyjnym sklepie — mówi Tomasz Wiktorski.

— Wielu producentów oraz salony meblowe traktują naszą platformę sprzedażową zarówno jako miejsce sprzedaży i reklamy produktów. Udostępniamy system, z którego korzystają producenci, salony meblowe — dodaje Jarosław Czarnik.

Z badań B+R Studio oraz Izby Producentów Mebli wynika, że jedynie 3 proc. ankietowanych zadeklarowało zakup mebli online. Zazwyczaj były to osoby młode, głównie z małych miast i wsi. Najwięcej (55 proc.) wciąż kupuje w sklepach wielkopowierzchniowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu