Media w PPWK, telekomy w MNI

Katarzyna Latek
opublikowano: 08-07-2009, 11:05

W "Akcji Inwestor" padło już kilka pytań w sprawie "fuzji" PPWK i MNI. Spółki wyjaśniają nieporozumienie. Fuzji MNI i PPWK nie będzie. 

ZADAJ PYTANIE SPÓŁCE W AKCJI INWESTOR

MNI poinformowało niedawno, że jej spółki zależne uzgodniły plan połączenia z firmami należącymi do PPWK. MNI Telecom, spółka zależna MNI, ma przejąć operatora Neotel Communication. Z MNI Telecom połączy się także inny operator z grupy PPWK — Długie Rozmowy. Na to jest jednak potrzebna zgoda UOKiK. Z kolei MNI Premium ma wchłonąć zajmującą się usługami mobilnymi firmę El2 w zamian za swoje akcje.

To pierwszy etap łączenia spółek, należących do PPWK i MNI. Internauci, biorący udział w akcji inwestor pytają jednak, co z ewentualną fuzją obu podmiotów.

— Realizujemy plan, który przedstawiono na wspólnej konferencji, gdy MNI zainwestowało w PPWK. Oznacza to, że uporządkujemy aktywa tak, by każda ze spółek odpowiadała za jeden z filarów działalności — telekomunikację i usługi medialne — mówi Grzegorz Eider, prezes PPWK.

Choć w szczegółach rozwiązania strukturalne ulegają modyfikacjom, to od początku nie było mowy o połączeniu MNI i PPWK i obie spółki giełdowe miały pozostać odrębnymi podmiotami notowanymi na giełdzie.

— Nie zarzekamy się, że jest to w każdej sytuacji wykluczone. Jednak od początku była mowa o związkach kapitałowych i współpracy operacyjnej. Ten właśnie plan realizujemy — dodaje Grzegorz Eider.

— Po całej operacji PPWK ma odpowiadać za usługi medialne, a MNI za telekomunikację, obie jednak będą miały udziały w obu pionach — uściśla Piotr Majchrzak, prezes MNI.

W nowej grupie nie będzie miejsca na tradycyjną działalność kartograficzną (PPWK wydaje m.in. atlasy i przewodniki pod marką Copernicus).

— Nie jest to podstawowy biznes PPWK, będziemy więc starali się sprzedać część, obejmującą drukowane przewodniki — mówi Piotr Majchrzak.

W PPWK pozostanie działalność, związana z mapami cyfrowymi. Spółka zależna Red Lab (obecnie w trakcie zmiany na Navigo) zajmuje się tworzeniem oprogramowania dla urządzeń GPS.

— Ta działalność rozwija się dobrze, zwłaszcza od kiedy zmieniliśmy strategię i skupiliśmy się na software, zamiast sprzedawać również sprzęt — mówi Grzegorz Esz, prezes Red Labu.

Zobacz więcej pytań i odpowiedzi PPWK w ramach naszej akcji. MNI, niestety, nie odpowiada na pytania inwestorów.  

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane