MediaTel chce wprowadzenia usługi hurtowego zakupu abonamentu

Polska Agencja Prasowa SA
17-06-2005, 12:23

Alternatywny operator telefonii stacjonarnej MediaTel chce, by Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) zgodził się na wprowadzenie w Polsce usługi hurtowego zakupu dostępu do sieci Telekomunikacji Polskiej (TP), co umożliwi operatorom alternatywnym sprzedaż ich klientom abonamentu telefonicznego TP.

Alternatywny operator telefonii stacjonarnej MediaTel chce, by Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) zgodził się na wprowadzenie w Polsce usługi hurtowego zakupu dostępu do sieci Telekomunikacji Polskiej (TP), co umożliwi operatorom alternatywnym sprzedaż ich klientom abonamentu telefonicznego TP.

Jak poinformował operator w piątkowym komunikacie, MediaTel skierował w tej sprawie pismo do URTiP. O wprowadzenie takiej usługi w Polsce wnioskował też inny alternatywny operator - Tele2 Polska. W projekcie swojej decyzji, która została przedstawiona po zakończeniu konsultacji, URTiP negatywnie wypowiedział się o wprowadzeniu takiej usługi w Polsce.

Według MediaTel, odmowa wprowadzenia hurtowego zakupu abonamentu może mieć negatywne konsekwencje dla polskiego rynku telekomunikacyjnego. "Bez wprowadzenia możliwości odsprzedawania abonamentu polskiemu rynkowi grozi eliminacja konkurencji i powrót do całkowitego monopolu Telekomunikacji Polskiej na rynku telefonii stacjonarnej" - czytamy w komunikacie operatora.

- Zdecydowałem się zareagować, gdyż dochodzą do nas kolejne niepokojące informacje o polityce taryfowej TP wykorzystującej praktyki monopolistyczne. Mówię tutaj o planowanej ofercie TP wprowadzenia ryczałtu na połączenia strefowe i międzystrefowe, która to oferta, w przypadku jej zatwierdzenia przez prezesa URTiP, może się stać gwoździem do trumny wolnej konkurencji - powiedział Wojciech Gawęda, prezes MediaTel.

TP planuje wprowadzenie nowego abonamentu dla swoich klientów, którzy za 115 zł będą mogli bez dodatkowych opłat wykonywać rozmowy lokalne i międzymiastowe. Przeciwko wprowadzeniu takiego rozwiązania protestował Tele2 Polska. To nie jest jedyna nowość w połączeniach głosowych, którą wprowadza TP. Od 1 czerwca pojawił się w sprzedaży nowy abonament podstawowy TP, w ramach którego klienci otrzymują 60 minut rozmów wliczonych w cenę oraz tańsze rozmowy wieczorami i w weekendy. Ma on zastąpić plan standardowy TP. Spółka liczą, że z nowego abonamentu będzie korzystało do końca roku ok. 40 proc. klientów.

Rzecznik prasowy URTiP Jacek Strzałkowski powiedział na początku czerwca PAP, że Urząd nie może przychylić się do wniosku Tele2 o umożliwienie hurtowego zakupu abonamentu, ponieważ nie pozwala na to w tym momencie prawo. - Na Telekomunikację Polską, jako operatora o znaczącej pozycji na rynku, zostały nałożone obowiązki na mocy "starego" prawa telekomunikacyjnego, które nie pozwala na nałożenie obowiązku hurtowej sprzedaży dostępu do sieci. Taką możliwość daję "nowe" prawo telekomunikacyjne, jednak URTiP nie może nałożyć takiego obowiązku, dopóki nie zakończy analizy rynków właściwych - powiedział wówczas Strzałkowski.

Wniosek o zmianę umowy o połączenie sieci Tele2 z siecią TP, polegającą na umożliwieniu zakupu hurtowego dostępu do sieci, operator alternatywny złożył w URTiP w październiku 2004 r.    mga/ mskr/

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / MediaTel chce wprowadzenia usługi hurtowego zakupu abonamentu