Brokerska grupa MAK nie jest jedynym dużym pośrednikiem korporacyjnym, która buduje działalność w ubezpieczeniowym detalu. Od stycznia dołączy do niego toruński broker Mentor, który rozpoczął budowę własnej sieci multiagencyjnej. To zadanie powierzył spółce córce Mentor Ubezpieczenia Indywidualne.
Polisy specjalistyczne
Krzysztof Gruszyński, szef Mentor Ubezpieczenia Indywidualne, wyjaśnia, że kierowana przez niego spółka funkcjonuje w strukturach brokera już dekadę — do tej pory zajmowała się techniczną obsługą ubezpieczeń grupowych oraz sprzedażą w internecie specjalistycznych polis, np. dla właścicieli samolotów czy lekarzy.
— Sieć multiagencyjną tworzymy z myślą o sprzedaży ubezpieczeń dla pracowników naszych korporacyjnych klientów czy osób, które kupują u nas specjalistyczne polisy. To rynek, który ma olbrzymi potencjał, i chcemy na nim się rozwijać — mówi Krzysztof Gruszyński.
To oznacza, że detaliczny Mentor nie będzie walczył o klientów z ulicy, którzy najczęściej chcą kupić tanie komunikacyjne ubezpieczenie OC. To właśnie w ich obsłudze specjalizują się najwięksi multiagenci. Toruński broker zamierza celować w określone grupy klientów. Już obecnie w ograniczonym stopniu udaje mu się oferować im dodatkową ochronę — w tym roku sprzeda im polisy za około 7 mln zł.
Ludzie w terenie
Krzysztof Gruszyński podkreśla, że bez własnej sieci nie uda się zwiększyć sprzedaży. Do tego potrzebni są ludzie w terenie, którzy będą mogli na miejscu obsłużyć klientów. Dlatego też Mentor postawił na otwieranie własnych placówek.
— Do końca przyszłego roku chcemy mieć 10 punktów własnych w największych polskich miastach lub w ośrodkach, gdzie mamy dużego klienta korporacyjnego — mówi Krzysztof Gruszyński.
Będą one działać pod marką Mentor w modelu franczyzowym. Rekrutacja chętnych już ruszyła. Broker szuka także lokalnych agentów, którzy zechcą rozpocząć z nim współpracę. Mają mu pomóc w zbudowaniuzasięgu w mniejszych ośrodkach miejskich. Krzysztof Gruszyński zdaje sobie sprawę, że trudno będzie przekonać do współpracy agentów, którzy specjalizują się w sprzedaży polis OC komunikacyjnego.
Często nie są oni zainteresowani sprzedażą dodatkowego ryzyka. Dlatego Mentor częściowo będzie starał się pozyskać nowych agentów. Natomiast tych z doświadczeniem kusi szytymi na miarę ubezpieczeniami, które przygotowuje we współpracy z ubezpieczycielami. Na pierwszy ogień ma pójść pakiet mieszkaniowy.
— Klienci, które korzystają z naszych specjalistycznych ubezpieczeń, np. lekarze, to osoby, które zarabiają powyżej średniej. Dzięki współpracy z nami agenci będą mieli możliwość ubezpieczenia ich majątku czy życia — podkreśla szef Mentor Ubezpieczenia Indywidualne. Toruński broker to jeden z największych pośredników ubezpieczeniowych w Polsce. Wysokość składki, którą rocznie plasuje na rynku, przekracza 500 mln zł i pośredniczy w ubezpieczaniu majątku przedsiębiorstw i instytucji publicznych o wartości 140 mld zł. © Ⓟ