Metka nie jest obowiązkowa

PAP, DI
28-07-2014, 00:00

PRAWO: 150 mln zł - tyle rocznie mają zaoszczędzić małe firmy dzięki nowym przepisom.

W piątek weszła w życie nowelizacja ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług. Zgodnie z nowymi przepisami sprzedawcy nie muszą metkować towarów, ale cena powinna być uwidoczniona tak, by kupujący nie miał żadnej wątpliwości co do jej wysokości. Ponadto sprzedawcy mają obowiązek informowania klientów o przyczynie przeceny towarów. Za naruszenie tych przepisów oraz regulacji dotyczących uwidaczniania cen grozi kara do 20 tys. zł. Jeśli do ich złamania dojdzie trzykrotnie w ciągu roku, licząc od dnia, w którym stwierdzono naruszenie tych obowiązków po raz pierwszy, kara wyniesie do 40 tys. zł.

Fot. Bloomberg
Zobacz więcej

Fot. Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Metka nie jest obowiązkowa