Microsoft sprzedaje Office za 80 zł

Ewa Bęczkowska
08-10-2003, 00:00

Microsoft powiązał skierowany do firm program Software Assurance ze sprzedażą oprogramowania użytkownikom indywidualnym.

Pracownicy firm korzystających z prowadzonego przez Microsoft programu Software Assurance mogą teraz instalować pakiet Office na domowych komputerach, wnosząc opłatę symbolicznej wysokości 20 USD (około 78 zł). Prawo to dotyczy jedynie pracowników będących głównymi użytkownikami licencjonowanych kopii w firmach. Każdą aplikację można zainstalować tylko na jednym komputerze domowym. Liczba licencji na dany produkt ograniczona jest do liczby licencji, które Microsoft dostarczył do firmy w ramach programu Software Assurance. Jeżeli ktoś chciałby mieć programy produkowane przez firmę Billa Gatesa na więcej niż jednym komputerze domowym, to może skorzystać ze specjalnych zniżek.

— W ramach programu zniżki dla pracowników istnieje możliwość nabywania pozostałych produktów po niższej cenie. W ten sposób pracownicy naszych klientów biznesowych mogą kupować nawet gry — wyjaśnia Ewa Czyżewska, specjalista ds. licencji wolumenowych w Microsoft. Prawdopodobnie w grę wchodzi 20-30-proc. zniżka.

Trzonem zmodyfikowanego programu Software Assurance są jednak opcje, które mogą wykorzystywać klienci biznesowi. Firmy, które wykupią opcję Software Assurance mają możliwość skorzystania z programu TechNet Plus, nowych narzędzi, tj. Microsoft Windows Preinstallation Environment, pomocy technicznej, firmowego zgłaszania błędów. Dodatkową korzyścią może być program licencjonowania Enterprice Source Licensing, dostępność poprawek typu hotfix oraz szkoleń internetowych i karnetów szkoleniowych.

— W ramach Technet Plus specjaliści IT uzyskują dostęp do rozmowy internetowej oraz udziału w moderowanych grupach dyskusyjnych. Ma to zapewnić pomoc w przypadku problemów technicznych. Dodatkowo co miesiąc otrzymają subskrypcję, zawierającą m.in. narzędzia, sterowniki oraz opisujące je artykuły instruktażowe — wyjaśnia Ewa Czyżewska.

Choć Microsoft zapewniał firmom pomoc techniczną od dawna, to posiadacze niektórych licencji musieli wnosić za nią dodatkową opłatę.

Ewa Czyżewska zapewnia, że teraz pomoc techniczna stała się elementem programu. Firmy, które wykupiły opcję Software Assurance na serwery w wersji standard, otrzymują prawo do zgłaszania problemów przez internet. W przypadku serwerów w wersji enterprice — przez telefon.

Zamiast jednorazowej opłaty, program pozwala na rozłożenie płatności w rocznych ratach. Pierwszej wpłaty dokonać należy w chwili złożenia zamówienia, pozostała część rozłożona zostaje na dwie równe raty, wpłacane na początku drugiego i trzeciego roku obowiązywania umowy Software Assurance.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Bęczkowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Microsoft sprzedaje Office za 80 zł