Miniaturyzacja w drugą stronę

opublikowano: 13-12-2012, 00:00

Auto do floty: Mitsubishi Outlander

Japończycy to mistrzowie miniaturyzacji. Ale nowy Outlander dowodzi, że równie dobrze radzą sobie z maksymalizacją. Wymiary niemal te same co poprzedniej generacji, ale miejsca zdecydowanie więcej, a do tego auto jest średnio o 100 kg lżejsze. Niestety, przy okazji więcej ubędzie z portfela.

Do twojej floty wybraliśmy…

Mitsubishi Outlandera z 2,2-litrowym silnikiem diesla, manualną przekładnią biegów, napędem na obie osie i wyposażeniem Intense za 145 590 zł.

Długo się opieraliśmy dieslowi. Głównie ze względu na cenę (jej wysokość jest po części wynikiem wysokiej akcyzy, jaką są obłożone silniki tej pojemności). Po przejażdżce z benzyną jesteśmy jednak pewni, że diesel będzie lepszy. Mitsubishi stanęło na wysokości zadania. Auto jest świetnie wyciszone. To nas upwenia w wyborze diesla. Nie stawiamy na najtańszy poziom wyposażenia, bo nie występuje przy silniku diesla. Zresztą jeśli nawet można by kupić takie auto z najuboższym pakietem, nie zrobilibyśmy tego. Są granice, poniżej których nie można zejść. j Nie w aucie za ponad 100 tys. zł.

Miejsce

Bagażnik nowego Outlandera mieści 591 l (wersja 5-osobowa). Po złożeniu oparć kanapy drugiego rzędu siedzeń przestrzeń rośnie do 1022 l. Warto dodać, że niektóre wersje Outlandera mają przesuwaną kanapę drugiego rzędu siedzeń. Siedziska można wówczas przesunąć do przodu o 25 cm, powiększając w ten sposób bagażnik o dodatkowe litry.

Warto kupić, bo…

Bardzo praktyczne wnętrze. Materiały wykończeniowe, a także stylistyka wnętrza na czwórkę z plusem (w poprzedniej generacji najwyżej na tróję). Outlander jest produkowany w Japonii. Wielu uzna to za zaletę.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 145 590 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

3013,35 zł – Credit Agricole – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 11,63 proc.

2839,45 zł – Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,22 proc.

2943,62 zł – Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc.

Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl

W leasingu (miesięczna rata): 2840 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 4,9 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 2262 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 33,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

Outlander jest stosunkowo drogi. Na rynku nie brakuje tańszych propozycji. Najnowsza generacja ma zupełnie inny charakter niż poprzednie. Nie jest już drapieżnikiem. Napęd na obie osie nie czyni z Outlandera terenówki.

Honda CR-V 2.2 i-DTEC 150 KM, Elegance, 4WD 137 600 zł Hyundai SantaFe 2,0 CRDi 150 KM Style 4WD (wersja 5-osobowa) 137 900 zł Chevrolet Captiva 2,2D 184KM LT+ AWD 121 490 zł

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogow (bez uwzględnienia promocji i rabatów).

Wyposażenie

Invite Puls. Mniej ubogo w nowym Outlanderze się nie da. „Podstawa” dla tego modelu oznacza wyposażenie w: pokaźny zestaw poduszek powietrznych (po dwie przednie, boczne, kurtynowe i kolanowa dla kierowcy), systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy i system wspomagania nagłego hamowania. Jest też system odpowiedzialny za ostrzeganie innych uczestników ruchu o nagłym hamowaniu i system wspomagania ruszania na wzniesieniu. Oczywiście jest i ABS. We wnętrzu znajdziemy skórzaną trzyramienną wielofunkcyjną kierownicę (system kierowniczy wspomagany elektrycznie) i pokryty skórą drążek zmiany biegów. Jest również automatyczna klimatyzacja (z nawiewem dla pasażerów tylnej kanapy), tempomat i radioodtwarzacz (CD/MP3, USB) z sześcioma głośnikami. Szyby barwione na zielono, immobiliser, isofix. Zderzaki w kolorze nadwozia (boczne lusterka czarne – sterowane elektrycznie, czarne są również klamki). Reflektory główne halogenowe, światła do jazdy dziennej. Fotel kierowcy z regulacją wysokości, szyby sterowane elektrycznie i centralny podłokietnik. Nowy Outlander w tej specyfikacji spoczywa na 16-calowych aluminiowych felgach (opony 215/70). Ceny zaczynają i kończą się na 98 990 zł. Ten podstawowy poziom dostępny jest bowiem wyłącznie dla silnika benzynowego sparowanego z manualną przekładnią biegów i napędem na jedną oś.

Intense. Wersja dużo bardziej uniwersalna, bo dostępna we wszystkich konfiguracjach silników z napędami i skrzyniami biegów. Ceny startują od 103 990 zł. W zamian pakiet poprzedni wzbogacony o: czujniki parkowania, czarne relingi dachowe i dwustrefową klimatyzację. Zewnętrze lusterka są pokryte lakierem i wzbogacone o kierunkowskazy (lusterka są też elektrycznie składane i podgrzewane). Na pokładzie pojawia się bluetooth. Tylne szyby są przyciemniane. Są też przednie światła przeciwmgłowe i chromowane wewnętrzne klamki. Jest czujnik deszczu. Koła – takie same jak wyżej.

Intense Plus. Robi się bogato. Bez 128 000 zł do salonu nie wchodź. Wersja dostępna dla silnika benzynowego z przekładnią CTV lub diesla (z manualem i automatem). Na pokładzie: zestaw Intense wzbogacony o adaptacyjny tempomat, system zapobiegania kolizjom czołowym (ale tylko w wersji z dieslem i automatem), system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (również tylko w wersji z dieslem i automatem). Reflektory główne ksenonowe. Wybór tej wersji oznacza również wybór auta siedmioosobowego (ostatni rząd siedzeń składany i chowany w podłodze bagażnika, drugi rząd siedzeń przesuwany). Auto jest także wyposażone w system dostępu bezkluczykowego, kamerę cofania i lepszy zestaw audio firmowany przez Rockford Fosgate (9 głośników, moc 710W). Samochód spoczywa na 18-calowych aluminiowych felgach i jest obute w opony (225/55).

Instyle Navi. Pakiet najdroższy (od 147 900 zł) i oczywiście najbardziej „wypasiony”. Dostępny dla silnika benzynowego (ale tylko w wersji 4WD i ze skrzynią CVT) oraz dla diesli. Na pokładzie zestaw Intense Plus wzbogacony o skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele (ten kierowcy regulowany w czterech płaszczyznach), elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, szyberdach oraz system audio zintegrowany z systemem nawigacji.

Silnik benzynowy, Silnik Diesla

2,0. Czterocylindrowy, rzędowy,16-zaworowy, SOHC, dostępnyz 5-biegową przekładniąmanualną i napędem na jedną oś(2WD) lub z bezstopniowąprzekładnią CTV i napędem naobie osie (4WD).

poj.1998 ccmmoc150 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,1-4,2 tys. obr./min) 195 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,6 s

z CVT i 4WD10,6 s

prędkość maksymalna 190 km/hz CVT i 4WD 185 km/hspalanie: w mieście 8,7 l/100 kmz CVT i 4WD 8,2 l/100 kmpoza miastem 5,7 l/100 kmz CVT i 4WD 5,9 l/100 km

2,2. Czterocylindrowy, rzędowy,doładowany. Dostępny wyłączniez napędem na obie osie (4WD).Do wyboru 6-biegowa przekładniąmanualną lub 6-stopniowyautomat.

poj.2268 ccmmoc150 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,50 tys. obr./min) 380 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,7 s

z automatem11,2 s

prędkość maksymalna 200 km/hz automatem 190 km/hspalanie: w mieście 6,5 l/100 kmz automatem 7,1 l/100 kmpoza miastem 4,7 l/100 kmz automatem 5,1 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Miniaturyzacja w drugą stronę