W Niemczech pojawia się coraz więcej reklam nawiązujących do mundialu. Ich liczba wzrosła z 45 we wrześniu 2005 roku do 264 w lutym br.
To wynik raportu ”Nielsen AdAlert WM-Edition”, opublikowanego przez instytut badawczy Nielsen Media Research. Badania objęły wersje reklam z oficjalnym logo mistrzostw świata oraz reklamy nawiązujące do wydarzenia bezpośrednio lub poprzez symbole i hasła. Największe przychody z reklam związanych z mundialem uzyskała telewizja i czasopisma. Najwięcej reklam wprowadziły na rynek niemieckie firmy telekomunikacyjne, motoryzacyjne i gastronomiczne, hotele, organizacje handlowe, przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej i oferenci usług finansowych. Za używanie logo Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 15 głównych sponsorów i sześć niemieckich firm patronujących imprezie (m.in. Deutsche Telekom, Adidas i Continental) zapłaciło organizacji FIFA łącznie 700 mln euro.Niemiecki rynek reklamowy wzrósł w 2005 roku o 6,7 proc. do poziomu 22,6 mld euro. Analitycy rynku prognozują w br. dalszy wzrost: o 7-8 proc. WST, Presserwis