Konsumenci, którzy wyczekiwali debiutu Amazona w Polsce, mogą rozczarować się cenami. Firma Dealavo, specjalizująca się w monitoringu e-commerce, porównała ceny ponad tysiąca towarów oferowanych na amerykańskiej platformie oraz na Allegro. Z badania wynika, że w większości przypadków rodzimy gracz oferuje niższe lub takie same ceny. Natomiast w podziale na dziewięć kategorii klienci kupią produkty w każdej z nich taniej na Allegro. W przypadku pięciu segmentów różnica jest dwucyfrowa.
– Nie jestem zdziwiony, że ceny na Amazonie są wyższe. Serwis oferuje sprzedawcom szereg usług, dlatego pobiera wyższą prowizję, którą w konsekwencji opłacać będzie klient końcowy. Zaskakują mnie natomiast niekonkurencyjne koszty dostawy, w tym darmowa wysyłka dopiero od 100 zł, a także niepełna oferta Amazon Prime. Sądzę jednak, że firma cały czas bada nasz rynek i zarówno prowizje, jak i oferowane przez Amazon w Polsce usługi, mogą wkrótce ulec zmianie – komentuje Artur Halik, menedżer działu sprzedaży w Shoperze
