Na marnotrawstwo czasu… analityka HR

opublikowano: 15-01-2018, 22:00

Długie godziny w pracy wcale nie muszą przekładać się na wydajność. Rozwiązaniem jest informatyzacja działań kadrowych i płacowych.

W 2016 r. statystyczny Polak w ciągu godziny wytwarzał produkt krajowy brutto (PKB) w wysokości 29,1 USD. W Irlandii, będącej liderem zestawienia, wartość ta wyniosła 83,2, a w Niemczech — 59,8 USD. Prześcignęli nas m.in. Słowacy i Czesi (odpowiednio 39,1 i 34,7 USD). W analizowanym okresie przeciętny Kowalski przepracował 1928 godzin, najwięcej w Unii Europejskiej. To świadczy o tym, że bolączką polskich firm jest niska efektywność i marnotrawstwo czasu. Zaradzić temu może np. cyfryzacja działań kadrowych i zarządczych, na którą zdecydował się m.in. Nexteer Automotive Poland, producent układów kierowniczych i napędowych, zatrudniający łącznie ponad 1,5 tys. osób w Tychach i Gliwicach. Nexteer Automotive zainwestował w system kadrowo-płacowy SAP Employee Central Payroll. Wdroży go firma Gavdi Polska, sięgając m.in. po rozwiązanie chmurowe SAP Cloud Platform, umożliwiające dostęp do oprogramowania i danych za pośrednictwem internetu. Na tej platformie, wykorzystującej interfejs SAP Fiori, zostaną osadzone autorskie aplikacje Gavdi do planowania i rozliczania czasu pracy i kosztów osobowych.

— We wszystkich sferach działalności kładziemy nacisk na innowacyjność. Jej przejawemjest digitalizacja procesów kadrowo-płacowych. Wybór padł na SAP Employee Central Payroll, bo jest to system wyznaczający międzynarodowe tendencje rynkowe i technologiczne — mówi Teresa Sielawa, dyrektor HR w Nexteer Automotive Poland. Kadrowcy coraz częściej korzystają z analityki predyktywnej, która na podstawie danych historycznych i bieżących tworzy prognozy i scenariusze. Może np. prześwietlić kandydata pod kątem jego dopasowania do oferowanego stanowiska, spodziewanych zachowań i postaw.

— Każdy człowiek jest inny. Nawet jeśli pracownicy są w tym samym wieku, dysponują porównywalnym wykształceniem i mają podobny profil zawodowy, mogą różnić się systemem wartości, podejściem do obowiązków, a co za tym idzie — efektywnością — twierdzi Michał Gołgowski, dyrektor zarządzający Spring Professional. Predykcja to wyższa szkoła jazdy. Popularniejszy jest monitoring pracy będący np. częścią systemów CRM (ang. customer relationship management), czyli usprawniających sprzedaż.

— Nawet nieduża firma może zebrać wiele danych dzięki systemowi CRM. Pozwala on skuteczniej kontrolować pracę handlowców, wskazać, kto radzi sobie lepiej, kto gorzej, i jakiego wsparcia potrzebują poszczególni fachowcy. Informacje tworzone przez takie rozwiązanie ułatwiają politykę wynagrodzeń i premii, organizację szkoleń i motywowanie — wskazuje Michał Gołgowski. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Na marnotrawstwo czasu… analityka HR