Najważniejsza jest metoda

Red. DCZ
opublikowano: 15-09-2014, 00:00

Komentarz sekretarza stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej

Komentarz

PROF. JACEK MĘCINA

sekretarz stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej

Zlecanie działań aktywizacyjnych jest nowym instrumentem na rynku pracy wprowadzonym na podstawie nowelizacji ustawy z 20 kwietnia 2004 r. O promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, która weszła w życie 27 maja 2014 r.

Wojewódzkie urzędy pracy przygotowują już procedurę zamówień publicznych. Po wyłonieniu agencji marszałkowie poszczególnych województw zawrą z agencjami i powiatowymi urzędami pracy umowy o świadczeniu usług aktywizacyjnych. Zlecanie działań aktywizacyjnych z jednej strony ma zwiększyć bezrobotnym dostęp do ofert na rynku pracy, z drugiej zaś — pozwala samorządowi województwa reagować na problemy regionalnego rynku pracy. Chcielibyśmy, żeby agencje zatrudnienia współpracowały z publicznymi służbami pracy w każdym regionie. Również marszałkowie województw są tym zainteresowani. Ma to być ważne wsparcie polityki publicznej.

Choć wybór agencji zatrudnienia i warunków współpracy oddajemy regionom, potrzebujemy pewnej standaryzacji tej współpracy. Przygotowaliśmy rekomendacje dla WUP-ów na podstawie projektów pilotażowych. Wskazujemy w nich m.in., że aktywizacja bezrobotnych powinna trwać dłużej, czyli od 18 do 24 miesięcy. Chcemy zadbać, by struktury przetargu były w miarę jednorodne, a kryterium wyboru agencji nie była cena usługi, ale jakość, czyli metoda działań.

Z projektów pilotażowych wynika, że najbardziej się sprawdzają działania zindywidualizowane, a najsłabszym punktem aktywizacji bezrobotnych jest utrzymanie przez nich pracy. Dlatego pokazanie metod, które poprawią te wyniki, również powinno być ważnym kryterium wyboru agencji.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Red. DCZ

Polecane