Najważniejsze auto Mercedesa

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2012-09-06 00:00

Auto do floty: Mercedes klasa A

Poprzednie wcielenie Mercedesa klasy A było interesujące, ale w minionym stuleciu. Od dawna prosiło się o… ideologiczne upodobnienie do BMW 1. No i się upodobniło. Fachowcy wysoko oceniają potencjał tego modelu. Nowa klasa A jest uważana za jedną z ważniejszych nowości Mercedesa w ostatnim dziesięcioleciu. W polskich salonach – w połowie września.

Czy wiesz, że…

W nowej klasie A po raz pierwszy zastosowano układ pre-safe, zaprezentowany w klasie S w 2002 r. Potrafi rozpoznawać krytyczne sytuacje podczas jazdy i w razie potrzeby uruchamia systemy bezpieczeństwa, które mogą zmniejszyć ryzyko odniesienia obrażeń przez pasażerów samochodu. Jeżeli system rozpozna sytuację krytyczną, może w ułamkach sekundy uruchomić elektroniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, zamknąć boczne szyby i szyberdach oraz ustawić w optymalnej pozycji regulowany elektrycznie fotel pasażera.

Wyposażenie

Jak to w autach klasy premium bywa, nowa klasa A stawia na indywidualizację. Niemniej najuboższa (i najtańsza) wersja ma ABS, system adaptive brake, pokaźny zestaw poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe i kolanową dla kierowcy). Jest system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy.

Do kompletu system wspomagający gwałtowne hamowanie, system monitorujący ciśnienie w oponach, alarm z immobiliserem, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby. Jest wskaźnik zużycia klocków hamulcowych, tylne drzwi z zabezpieczeniem przed otwarciem przez dzieci, adaptacyjne światła stopu, wskaźnik awarii żarówek i elektryczny hamulec postojowy.

Jako standardowe wyposażenie Mercedes rozumie również: system Start/Stop, wielofunkcyjną kierownicę oraz audio z ośmioma głośnikami i wyjściem USB. Najtańszy Mercedes klasy A z takim wyposażeniem kosztuje 89 900 zł. Jako producent aut premium Mercedes przewidział bardzo szeroką ofertę dodatków i pakietów, jakie można zamówić do klasy A.

Po pierwsze – linie stylistyczne. Są trzy. A w zasadzie cztery. Pierwsza to linia standardowa. Kolejne tworzą pakiety o nazwach Style, Urban i AMG Sport. Różnią się (poza ceną) wyposażeniem wnętrza i nieco odmienną stylizacją – raz bardziej stylowo, raz bardziej sportowo. Do każdej propozycji dostępna jest bardzo bogata oferta pakietów z wyposażeniem. Szalejąc, bez trudu można dociągnąć cenę klasy A do ponad 150 tys. zł.

Miejsce

Bagażnik kompaktowego mercedesa ma 341 l pojemności.

Po rozłożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta do 1157 l.

Do twojej floty wybraliśmy…

Mercedesa A 180 CDI BlueEfficiency z manualną skrzynią biegów za 101 000 zł.

Proponujemy podstawowego diesla. Fakt, nie powala osiągami. 11,3 s do setki w kompakcie należy jednak uznać za przyzwoity wynik. Jest za to oszczędny. Stawiamy na ręczną przekładnię ze względu na cenę. Najtańszy diesel – właśnie ten, który proponujemy – i tak kosztuje ponad 100 tys. zł, nie chcemy więc dokładać na skrzynię 7G-DCT. To wydatek niemal 8 tys. zł. Z tyłu głowy mamy niska cenę Volvo V40 (tam diesel o podobnej mocy kosztuje mniej niż 90 tys. zł). Proponujemy wyposażenie standardowe. Jest bogate. Ale nie tylko z tego powodu. Lista dodatkowych opcji jest bardzo długa, by każdy mógł „skroić” auto pod siebie. Ale uwaga! Konfigurowanie wciąga… a na końcu zawsze pojawi się rachunek.

Warto kupić, bo…

To zupełnie nowa klasa A. Ładniejsza i lepsza. Świetna pozycja za kierownicą. Bardziej sportowa niż „kompaktowa”. Świetne materiały, świetne ich dopasowanie.

Trzeba pamiętać, że…

Na rynku jest kilka premium kompaktów. Jest z czego wybierać. Ciasno! Co prawda tylko na tylnej kanapie. Drogo. No, ale to Mercedes.

Silnik benzynowy

A 180 BlueEfficiency. Czterocylindrowy,rzędowy, doładowany. Dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią7G-DCT. Napęd na przednią oś.

poj.1595 ccmmoc122 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,25-4,00 tys. obr./min) 200 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,2 s

z 7G-DCT9,1 s

prędkość maksymalna 202 km/hz 7G-DCT202 km/hspalanie: w mieście 7,7 l/100 kmz 7G-DCT 7,3 l/100 kmpoza miastem 4,7 l/100 kmz 7G-DCT 4,8 l/100 km

Silnik diesla

A 200 BlueEfficiency. Czterocylindrowy,rzędowy, doładowany. Dostępny z 6-biegową skrzyniąmanualną lub z 7-stopniowądwusprzęgłową przekładnią7G-DCT. Napęd na przednią oś.

poj.1595 ccmmoc156 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,25-4,00 tys. obr./min) 250 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,4 s

z 7G-DCT8,3 s

prędkość maksymalna 224 km/hz 7G-DCT224 km/hspalanie: w mieście 7,7 l/100 kmz 7G-DCT 7,3 l/100 kmpoza miastem 4,7 l/100 kmz 7G-DCT 4,8 l/100 km

A 250 BlueEfficiency. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT. Napęd na przednią oś.

poj. 1991 ccm moc 211 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,20-4,00 tys. obr./min) 350 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 6,6 s prędkość maksymalna 240 km/h spalanie: w mieście 8,4 l/100 km poza miastem 5,0 l/100 km

A 180 BlueEfficiency. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1461 ccm moc 109 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,50 tys. obr./min) 260 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,3 s prędkość maksymalna 190 km/h spalanie: w mieście 4,7 l/100 km poza miastem 3,6 l/100 km

A 180 CDI BlueEfficiency. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT. Napęd na przednią oś.

poj. 1796 ccm moc 109 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,40-2,80 tys. obr./min) 250 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,6 s prędkość maksymalna 190 km/h spalanie: w mieście 5,0 l/100 km poza miastem 4,1 l/100 km

A 200 CDI BlueEfficiency. Czterocylindrowy,rzędowy, doładowany.Dostępny z 6-stopniową przekładniąmanualną lub z 7-stopniowądwusprzęgłową przekładnią7G-DCT. Napęd na przednią oś.

poj.1796 ccmmoc136 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,60-3,00 tys. obr./min) 300 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,3 s

z 7G-DCT9,2 s

prędkość maksymalna 210 km/hz 7G-DCT210 km/hspalanie: w mieście 5,6 l/100 kmz 7G-DCT 5,0 l/100 kmpoza miastem 4,0 l/100 kmz 7G-DCT 4,1 l/100 km

Jak zapłacić?

Za gotówkę: 101 000 zł.

Na kredyt (miesięczna rata):

1988,08 zł

BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.

1999,09 zł

Multibank – prowizja 2 proc., oprocentowanie rzeczywiste 9,05 proc.

2042,07 zł

Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl W leasingu (miesięczna rata): 2011 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 4,5 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 1684 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 33,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

BMW 116d 116 KM

Audi A3 Sportback 1,6 TDI 105 KM

Volvo V40 D2 115 KM standard

od 109 300 zł od 109 500 zł 89 900 zł

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).