PEŁNA PRZEJRZYSTOŚĆ
Wyczerpujące informacje o sposobie i miejscu uprawy, hodowli, pozyskania surowców, przetworzenia i sprzedaży gotowych produktów — tego oczekują konsumenci w związku z coraz powszechniejszym brakiem zaufania do producentów.
RÓWNOWAGA
Troska o własne potrzeby, czas tylko dla siebie oznaczają też rosnące zapotrzebowanie na zróżnicowane pod względem formy, receptury i wielkości porcji produkty spożywcze, które będą obiecywać konsumentom poprawę nastroju, a przy tym pasować do ich własnych, koncepcji zdrowia i dobrego samopoczucia.
WRAŻENIA ZMYSŁOWE
Słowem-kluczem jest tu konsystencja produktu, która ma zapewnić konsumentom ciekawe doznania, również warte uwiecznienia na smartfonach i podzielenia się z innymi.
PERSONALIZACJA
Rozpoczyna się nowa era — promocji i produktów kierowanych do konkretnych osób. Automatyczne uzupełnianie zapasów, promocja na wybierany przez klienta produkt czy przygotowana dla niego propozycja kombinacji różnych towarów to niektóre przykłady.
NAUKA
Na rynku zaczynają pojawiać się wytwarzane syntetycznie produkty spożywcze, a firmy pracują nad rozwiązaniami pozwalającymi zastąpić surowce z gospodarstw rolnych wyrobami wytworzonymi laboratoryjnie. Co na to konsumenci? Mintel przekonuje, że jest grono, które doceni skład, czystość i funkcjonalność takiego produktu.