Najważniejsze kierunki dla spożywców

Michalina Szczepańska
opublikowano: 21-11-2017, 22:00

Trendy 2018

PEŁNA PRZEJRZYSTOŚĆ

Wyczerpujące informacje o sposobie i miejscu uprawy, hodowli, pozyskania surowców, przetworzenia i sprzedaży gotowych produktów — tego oczekują konsumenci w związku z coraz powszechniejszym brakiem zaufania do producentów.

RÓWNOWAGA

Troska o własne potrzeby, czas tylko dla siebie oznaczają też rosnące zapotrzebowanie na zróżnicowane pod względem formy, receptury i wielkości porcji produkty spożywcze, które będą obiecywać konsumentom poprawę nastroju, a przy tym pasować do ich własnych, koncepcji zdrowia i dobrego samopoczucia.

WRAŻENIA ZMYSŁOWE

Słowem-kluczem jest tu konsystencja produktu, która ma zapewnić konsumentom ciekawe doznania, również warte uwiecznienia na smartfonach i podzielenia się z innymi.

PERSONALIZACJA

Rozpoczyna się nowa era — promocji i produktów kierowanych do konkretnych osób. Automatyczne uzupełnianie zapasów, promocja na wybierany przez klienta produkt czy przygotowana dla niego propozycja kombinacji różnych towarów to niektóre przykłady.

NAUKA

Na rynku zaczynają pojawiać się wytwarzane syntetycznie produkty spożywcze, a firmy pracują nad rozwiązaniami pozwalającymi zastąpić surowce z gospodarstw rolnych wyrobami wytworzonymi laboratoryjnie. Co na to konsumenci? Mintel przekonuje, że jest grono, które doceni skład, czystość i funkcjonalność takiego produktu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Najważniejsze kierunki dla spożywców