Najwięcej traci PZU Życie

Łukasz Świerżewski
20-06-2002, 00:00

Kluczowym problemem towarzystw sprzedających ubezpieczenia na życie jest zbyt mała sprzedaż oraz częste rezygnacje z polis. Jest to efekt spadku poziomu zamożności klientów.

Według badania przeprowadzonego przez SMG/KRC, na zlecenie Allianzu, ING Nationale-Nederlanden i Winterthura (obecnie Credit Suisse), 32 proc. klientów nie kupuje polisy na życie, ponieważ ich na nią nie stać. Kolejną przyczyną trudnej sytuacji na tym rynku jest rosnący spadek zainteresowania ubezpieczeniami. W I kwartale 2002 r. aż 30 proc. respondentów twierdziło, że nigdy nie rozważało zakupu takiego produktu. Rok temu taką opinię wyraziło tylko 23 proc. badanych. Co dziesiąty klient uważa, że wystarczy mu obowiązkowe ubezpieczenie emerytalne w OFE i ZUS.

Kłopoty ekonomiczne Polaków sprawiają, że wielu z nich rezygnuje z wcześniej kupionych polis. Najwięcej klientów (aż 23 proc.) traci PZU Życie. Na kolejnych miejscach są Commercial Union (15 proc.) i Amplico Life (14,5 proc.) Z badania wynika, że w ciągu ostatnich trzech kwartałów największy odsetek rezygnujących (30 proc.) pochodził z CU.

Głównym kanałem dystrybucji w towarzystwach życiowych są agenci. Około 60 proc. badanych miało już okazję kontaktu z nimi. Najwięcej osób spotkało się z agentami CU i ING NN. Najwyżej oceniony został profesjonalizm pośredników współpracujących z ING NN i Winterthurem (Credit Suisse), a najniżej Warty Vita i Compensy Życie.

SMG KRC prowadzi kwartalny monitoring rynku ubezpieczeniowego na próbie 1020 osób.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Świerżewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Najwięcej traci PZU Życie