Nethone sprawdzi bilety w Argentynie

OSpółka z portfela DaftCode obroni przed kartowymi oszustami czołowe biuro podróży z Buenos Aires.

Nethone jest start-upem, który idealnie wpisuje się w obecnie obowiązujący i modny wzorzec fintechu, jaki popiera resort rozwoju i o jakim marzą wehikuły inwestycyjne mBanku i PZU: ma międzynarodowy potencjał. Spółka z portfela DaftCode, fabryki innowacyjnych biznesów, specjalizuje się w wykrywaniu i prewencji nadużyć oraz nieuprawnionych transakcji przy użyciu kart kredytowych.

W Polsce jest to jeszcze stosunkowo niewielki rynek, ponieważ handel w internecie opiera się głównie na płatnościach pay-by-link, czyli na szybkich przelewach, choć rośnie sprzedaż kartowa do klientów polskich firm z zagranicy. Reszta świata kartami kredytowymi stoi.

Wie zresztą o tym każdy, kto choć raz próbował kupić bilet lotniczy, wynająć hotel czy ściągnąć grę z sieci. Sprzedaż biletów to podstawowa działalność nowego zagranicznego klienta, jakiego pozyskał Nethone. Spółka podpisała umowę na antyfraudową ochronę z argentyńskim internetowym biurem podróży Almundo.com.

— Udało nam się wygrać kontrakt z wymagającym kontrahentem, gdyż Almundo obsługuje klientów z pięciu stref czasowych, płacących kartami wielu wydawców i potrzebuje skutecznej obsługi antyfraudowejniespowalniającej przy tym biznesu — mówi Hubert Rachwalski, dyrektor zarządzający firmy Nethone.

Według serwisu marketandmarket.com wartość oszukańczych transakcji w internecie w 2016 r. wyniosła 15 mld USD. Oszustwa z użyciem karty kredytowej polegają najczęściej na próbie zrealizowania transakcji skradzioną kartą. Ofiarami często padają właśnie biura podróży, sprzedawcy gier i generalnie wszystkich niematerialnych dóbr elektronicznych. Rolą Nethone’a jest monitoring ruchu na stronie, namierzanie potencjalnych przestępców na podstawie wielu danych i zachowań użytkownika i na koniec blokada podejrzanej transakcji.

— Nethone bazuje na rozwiązaniach z zakresu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (machine learning). Nasz autorski profiler umożliwia zebranie tysięcy punktów danych o użytkowniku strony internetowej czy aplikacji mobilnej. Informacje o nim samym, jego otoczeniu oraz przebiegu interakcji z serwisem stają się wsadem do modeli predykcyjnych, które następnie generują w czasie rzeczywistym odpowiednią rekomendację dla systemu płatności — wyjaśnia Hubert Rachwalski.

Kontrakt w Argentynie nie jest pierwszym, jaki Nethone podpisał w Ameryce Południowej. Spółka pracuje również dla jednej z firm lotniczych. Wśród klientów ma również biura podróży, producentów gier, operatorów VoD czy dostawców internetowych kursów językowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu