Netmedia pojadą na Finderze

KL
opublikowano: 2008-09-29 00:00

Netmedia dogadały się w sprawie zakupu udziałów w firmie Finder. Wchodzą na rynek zarządzania flotą samochodową.

Netmedia dogadały się w sprawie zakupu udziałów w firmie Finder. Wchodzą na rynek zarządzania flotą samochodową.

Grupa Kapitałowa Netmedia, która specjalizuje się w projektach e-commerce, zwłaszcza związanych z turystyką, kupiła 43 proc. udziałów w spółce Finder. Firma zajmuje się zarządzaniem flotą, dzięki systemom łączącym GPS i GSM. Netmedia mają jednak nadzieję nie tylko na wejście w nowy segment biznesu, ale także wykorzystanie synergii — obie spółki mają klientów biznesowych, którym wzajemnie mogą oferować usługi.

— Pozyskanie Findera pozwoli na rozwój oraz przedstawienie nowej oferty naszym klientom. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym wskażemy nowe metody zmniejszenia kosztów utrzymania floty w firmie — mówi Andrzej Wierzba, prezes Netmediów.

Finder działa także na rynkach Europy Środkowej, między innymi w Czechach.

Do tej pory głównym udziałowcem firmy było Bankowe Towarzystwo Kapitałowe. Fundusz venture capital należący do PKO BP sprzedał 285 125 akcji Findera, z czego 122 825 papierów przypadło Netmediom, a reszta (57 proc.) grupie osób fizycznych. Spółka nie podała wartości transakcji. Ujawniła jednak, że wartość ewidencyjna nabytych aktywów wynosi 4,26 mln zł. Ze sfinansowaniem transakcji nie będzie problemów — firma dysponuje gotówką, bo niedawno zakończyła ofertę publiczną, z której uzyskała około 11 mln zł. Akcje sprzedawano po 10,3 zł, a redukcja sięgnęła 40 proc.

Finder to nie ostatnia planowana akwizycja. Na celowniku znalazły się też spółki z branży turystycznej oraz szeroko pojętego e-commerce na terenie państw sąsiadujących. Strategia zakłada inwestycje w firmy, które mogą być nawet na wczesnym etapie rozwoju, ale przynoszą już zysk.

— Spodobała nam się rola konsolidatora branży e-commerce — widzę w tym nadal ogromny potencjał dla grupy kapitałowej. W najbliższym czasie przedstawimy nowe interesujące projekty. Szukamy najlepszych inwestycji w Czechach, Rumunii, Bułgarii i na Ukrainie — opowiada Michał Pszczoła, wiceprezes Netmediów.

Tegoroczna prognoza spółki zakłada 85 mln zł sprzedaży i 4,7 mln zł zysku netto. Narastająco po pierwszych siedmiu miesiącach przychody wyniosły już 66,9 mln zł. Przy słabej koniunkturze inwestycja w akcje spółki była jedną z najlepszych na warszawskiej giełdzie. Walory Netmediów znalazły się w pierwszej dziesiątce pod względem stopy zwrotu, przynosząc w tym roku 18,5 proc. zysku.