Czytasz dzięki

NewConnect potrzebuje więcej debiutów

opublikowano: 02-09-2020, 22:00

Nowi emitenci pomogą napędzić hossę na małej giełdzie. To pozwoli przyciągnąć kapitał, inwestorów i stworzy zdrowszy rynek — uważa prezes INC

INC, notowany na GPW autoryzowany doradca NewConnect, wziął sobie do serca myśl o kolejnych debiutach. W tym roku pracował przy czterech. Jak zapewnia Paweł Śliwiński, prezes INC, to dopiero początek.

Paweł Śliwiński, prezes INC, twierdzi, że trzeba rozruszać rynek
przez napływ nowych spółek. Na przyszły rok firma ma podpisane 15 nowych umów
dotyczących debiutów giełdowych.
Zobacz więcej

ILOŚĆ I JAKOŚĆ:

Paweł Śliwiński, prezes INC, twierdzi, że trzeba rozruszać rynek przez napływ nowych spółek. Na przyszły rok firma ma podpisane 15 nowych umów dotyczących debiutów giełdowych. Fot. ARC

— To, co się dzieje na małej giełdzie, ma bardzo duże przełożenie na liczbę klientów i nasze wyniki finansowe. Jeśli chodzi o wprowadzenia na NewConnect, to z dziesięciu tegorocznych emitentów cztery spółki były prowadzone przez INC. Do końca września na giełdzie procedowane będą debiuty kolejnych ośmiu spółek, które obsługujemy. Czyli ponad dziesięć firm powinniśmy wprowadzić do obrotu na NewConnect w tym roku. Siłą rzeczy musi to odbić się na wynikach spółki matki — INC oraz całej grupy INC — mówi Paweł Śliwiński.

Nie ukrywa, że nowe debiuty i inwestorzy napędzają wyniki firmy. Najnowszą spółką, z którą współpracowało INC, jest Skinwallet (akcje w pierwszym dniu obrotu drożały o ponad 60 proc.).

— Wprowadziliśmy Plantwear Spyrosoft, GenXone i Skinwallet. W kolejce na debiut czekają m.in.: Detalion Games, Punk Punch Games, Play2Chill, United, Incuvo, Polkon. Dwie kolejne spółki czekają jeszcze na rejestrację emisji w KRS — wylicza Paweł Śliwiński.

Kilka firm czeka dopiero na emisję. Niektóre startowały wcześniej przez crowdfunding udziałowy — Drago Entertaiment czy Mazurska Manufaktura Alkoholi.

— W najbliższym czasie rusza kilka ofert. Dom Maklerski INC będzie pomagał w ofercie m.in. Drago Entertainment, która chce pozyskać 2 mln zł, Mazurskiej Manufaktury Alkoholi z celem 4 mln zł i przy emisji Genomtec na memorandum na kwotę 8 mln zł. Do połowy października powinniśmy zdążyć jeszcze z czterema emisjami. Łącznie w najbliższych tygodniach zakontraktowanych mamy siedem emisji na kwotę 25 mln zł — dodaje Paweł Śliwiński.

Dzięki wprowadzaniu nowych spółek na giełdę, zdaniem prezesa INC, inwestorzy lepiej poznają rynek. Jak twierdzi Paweł Śliwiński, na decyzje inwestorów wpływają też niskie stopy procentowe i brak realnej alternatywy dla giełdy.

— Mamy do czynienia z tworzeniem się hossy strukturalnej. Jest ona jednak inna od tych, które znamy. Poprzednie wzrosty rozpoczynały się zazwyczaj od dużych spółek i spływały na małe. Teraz hossa rozpoczyna się od małych spółek i od inwestorów indywidualnych. Brakuje też alternatywy, jeśli chodzi o inwestycje — mówi Paweł Śliwiński.

Prawdopodobny jest napływ nowych pieniędzy do funduszy. Inwestorzy — zdaniem prezesa INC — powinni nauczyć się selekcjonować spółki. Jak twierdzi, na niektórych można zauważyć brak zysków, a nawet ujemne przepływy pieniężne, a mimo to walory te wciąż rosną, sporą rolę gra tutaj spekulacja.

— Tacy inwestorzy dostarczają płynności, trzeba pamiętać, że ich celem — jak każdego inwestora— jest osiągnięcie zysku ze zmiany kursu w czasie. Pod tym względem nie można powiedzieć, że jest to coś złego. Niemniej spekulacje, które wiążą się z naruszeniem prawa, są niebezpieczne. Tutaj swoją rolę wypełniać musi KNF — dodaje Paweł Śliwiński.

Giełda Papierów Wartościowych coraz częściej spotyka się z problemem równoważenia na walorach spółek.

GPW musi podchodzić bardziej racjonalnie do niektórych rzeczy, jak na przykład TKO i brak notowań debiutantów trwający wiele dni. Część inwestorów zauważyła, że wystarczy dać duże zlecenie PKC, a giełda zawiesi kurs przy bardzo wysokim kursie, bez większego ryzyka dla składającego zlecenie. Zawieszenie notowań może przyciągnąć kolejnych inwestorów. Trzeba pozwolić graczom składającym takie zlecenia raz czy drugi się sparzyć, aniżeli zbyt często ingerować w rynek — mówi Paweł Śliwiński.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane