Firma Nextbike Polska, której głównym udziałowcem jest giełdowa spółka Larq, podpisała z Nextbike GmbH umowę wyłącznej licencji na dostawę i obsługę miejskich systemów rowerowych w Norwegii, Finlandii i Islandii. Kontrakt będzie obowiązywał do końca 2027 r. z opcją przedłużenia o kolejne 10 lat.
— Uzyskanie licencji na działalność w krajach skandynawskich to dla nas wydarzenie o ogromnej wadze. Polska pozostaje dla nas jednak kluczowym rynkiem i zakładamy, że w najbliższych latach będzie motorem wzrostu naszego biznesu — zapewnia Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. Tłumaczy, że rodzimy rynek ma bardzo duży potencjał wzrostu, wynikający z możliwości rozbudowy już działających systemów rowerowych i szansy na ich uruchamianie w kolejnych dużych aglomeracjach, a coraz częściej także w mniejszych miejscowościach.
— Do atrakcyjnych perspektyw rozwoju na rynku krajowym chcemy dodać kolejny fundament wzrostu. Kraje skandynawskie i sąsiadujące z nimi — jak np. Finlandia — są w naszej ocenie atrakcyjnym regionem dla Nextbike’a ze względu na bardzo dużą dbałość o środowisko, wynikające z tego zapotrzebowanie na ekologiczne środki transportu,a także dotychczasową koncentrację rynku miejskich systemów rowerowych wyłącznie w największych aglomeracjach, z pominięciem mniejszych miejscowości, gdzie zapotrzebowanie na systemy rowerowe również występuje. Wnikliwie analizujemy rynek i jeśli będzie ku temu okazja — a zakładam, że wkrótce się taka nadarzy — jeszcze w tym roku wystartujemy w pierwszych zagranicznych przetargach — mówi Tomasz Wojtkiewicz. Spółka będzie też zwiększała skalę operacji, inwestując w nowe rowery. Sukcesywnie pracuje również nad zwiększaniem przychodów ze źródeł prywatnych, jak umowy z partnerami (np. z Benefit Systems) czy kontrakty reklamowe (np. z Citi Handlowym).