Z 900 do 960 mln zł zwiększył się budżet programu Mój elektryk. Pieniądze zasilą jego część przeznaczoną na dofinansowanie umów leasingu. Z przeznaczonych na ten cel 600 mln zł rozdysponowano już niemal całość. Zarząd Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej udostępnił więc dodatkowe 60 mln zł z przeznaczeniem na dofinansowanie opłat w umowach leasingu. Dzięki tej decyzji będzie można dofinansować około 2 tys. nowych zeroemisyjnych samochodów.
Dofinansowanie z programu Mój elektryk dla wnioskodawcy indywidualnego do auta osobowego wynosi 18 750 zł, a cena pojazdu nie może przekroczyć 225 tys. zł. Posiadacze Karty dużej rodziny mogą otrzymać do 27 tys. zł bez limitu ceny pojazdu. Na dopłaty dla osób fizycznych budżet wynosi 100 mln zł, z czego około 70 proc. już wykorzystano.
Poziom dofinansowania do zeroemisyjnych pojazdów kupowanych przez przedsiębiorców zależy od ich rocznego przebiegu. W przypadku pojazdów osobowych dofinansowanie wynosi 18 750 zł lub 27 tys. zł po zadeklarowaniu podwyższonego przebiegu, przy czym maksymalna cena zakupu nie może przekroczyć 225 tys. zł.
Dofinansowanie pojazdów dostawczych wynosi do 20 proc. kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 50 tys. zł lub do 30 proc. kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 70 tys. zł po zadeklarowaniu określonego podwyższonego przebiegu. Dotacja do motorowerów i motocykli pokrywa do 30 proc. kosztów zakupu i wynosi nie więcej niż 4 tys. zł. Przedsiębiorcy wykorzystali już około połowę budżetu 200 mln zł przeznaczonego na takie dopłaty.
Dotychczas z programu Mój elektryk dofinansowano zakup prawie 23 tys. pojazdów.