Nie dzielmy branż według płci

Jolanta Bańczerowska, członkini zarządu Grupy Żabka, partnera projektu 100 Kobiet Biznesu
opublikowano: 2024-08-07 20:00

Podział na branże przeznaczone jedynie dla kobiet lub dla mężczyzn jest nie do zaakceptowania w dzisiejszym świecie.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W mojej opinii kobiety zawsze skutecznie konkurowały z mężczyznami wtedy, gdy miały równy dostęp do możliwości rozwoju zawodowego. I to jest istota zmiany. Dlatego tak ważne jest, aby organizacje tworzyły środowisko pracy, które sprzyja rozwojowi kariery każdego z pracowników, niezależnie od płci, eliminując wszelkie bariery, jak np. nierówności płacowe.

W Grupie Żabka liczą się przede wszystkim kompetencje, doświadczenie i motywacja do rozwoju, a polityka różnorodności przyczyniła się m.in. do utrzymania zrównoważonego udziału kobiet na różnych szczeblach organizacji. Dzięki takiemu podejściu kobiety stanowią około 40 proc. pracowników Żabki, a ich zaangażowanie obejmuje kluczowe funkcje w działach: prawnym, personalnym, sprzedaży i adaptacji, audytu czy logistyki.

Zauważalna jest również rosnąca obecność kobiet na najwyższych stanowiskach w firmie. Od początku br. na stanowiskach menedżerskich i kierowniczych w Żabce zatrudnionych jest 155 kobiet – to wzrost o blisko 10 proc. w stosunku do 2023 r. W siedmioosobowym zarządzie spółki zasiadają zaś trzy kobiety. Z kolei wśród współpracujących z Żabką franczyzobiorców aż 65 proc. stanowią panie.

Należy przy tym jasno podkreślić, że inicjatywy prokobiece dążą do promowania równości i różnorodności, a tworzenie warunków sprzyjających wszystkim zatrudnionym przynosi korzyści całej organizacji, ponieważ umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału pracowników.

Wystartował nabór do rankingu 100 Kobiet Biznesu. Szczegóły dotyczące projektu znajdziesz klikając w ten link.