Nie ma chętnych na Jelcza

PJ
opublikowano: 21-12-2009, 08:02

Nie wpłynęła ani jedna oferta na sprzedaż majątku produkcyjnego autobusów. Syndyk chce przetarg powtórzyć.

W PRL w wielu polskich miastach jeździły legendarne już dziś autobusy "ogórki" produkowane w zakładach samochodowych Jelcz. W latach 90. fabryka przejęta przez Sobiesława Zasadę produkowała z mniejszym lub większym powodzeniem ich następców. Ostanie lata to coraz większe kłopoty zakładu zakończone w 2008 r. ogłoszeniem upadłości. Do fabryki wszedł syndyk, produkcji autobusów nie udało się utrzymać. Jesienią ogłoszono przetarg na majątek służący do ich produkcji. Pierwsze podejście zakończyło się niedawno porażką. Do syndyka nie wpłynęła ani jedna oferta.

— Nieco wcześniej kilkukrotnie kontaktowała się z nami duża firma, działająca m.in. w branży motoryzacyjnej. Ostatecznie oferty nie złożyła. Nie rezygnujemy jednak z formuły przetargu. W pierwszej połowie stycznia zapadną decyzje w tej sprawie — mówi Marek Rybak, syndyk Jelcza.

Oferentów zniechęcić mogła cena (29 mln zł) lub kryzys, który ogranicza zapał do rozpoczynania jakiejkolwiek produkcji.

Nikt z wielkich producentów autobusów na razie nie chce Jelcza. Ostatni właściciel — grupa Sobiesława Zasady — stracił zainteresowanie, nie kryjąc niezadowolenia z działań syndyka. Solaris kierowany przez Krzysztofa Olszewskiego wielokrotnie powtarzał, że nie weźmie fabryki. Nie są zainteresowani także Scania, MAN czy Volvo, mający w Polsce swoje fabryki.

29

mln zł Na tyle syndyk wycenił wystawiony na sprzedaż majątek Jelcza.

Jelcz ze słynnymi
Jelcz ze słynnymi "ogórkami" to piękna karta polskiego przemysłu motoryzacyjnego.
None
None
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane