Niepokonani drugi rok z rzędu

Anna Leder
opublikowano: 13-12-2006, 00:00

Rok temu, odbierając statuetkę dla najbardziej dynamicznej firmy Śląska, dyrektor Adler Polska, mówił: Spotkamy się znowu! Dotrzymał słowa.

Adler Polska z Bielska-Białej zdobył w tym roku po raz drugi z rzędu tytuł najbardziej dynamicznie rozwijającej się firmy województwa śląskiego. A o wygraną na Śląsku nie łatwo. To jeden z trzech regionów (obok Mazowsza i Wielkopolski), z których tradycyjnie wywodzi się rokrocznie najwięcej Gazel Biznesu.

— Od 11 lat konsekwentnie zajmujemy się produkcją i dystrybucją komponentów motoryzacyjnych — mówi skromnie Zygmunt Adamczyk.

Lata tłuste

W tegorocznym rankingu Adler może pochwalić się 630-procentową dynamiką obrotów. W skali ogólnopolskiej wynik ten daje bielskiej firmie dziesiąte miejsce.

— Nasza wędrówka w stronę sukcesu rozpoczęła się tak naprawdę, kiedy w 2003 r. przejęliśmy zakłady od Lear Corporation. To pozwoliło nam zwiększyć asortyment, a tym samym poszerzyć grono odbiorców — mówi Zygmunt Adamczyk.

Producent uszczelek antywibracyjnych i osłon wodnych z dnia na dzień stał się korporacją posiadającą cztery fabryki — dwie w Bielsku oraz po jednej w Świdnicy i Płocku. Rozszerzył gamę wyrobów o detale fonoizolacyjne, masy antywibracyjne, komponenty do wyposażenia wnętrz samochodów — m.in. podsufitki, boczki drzwi, dywaniki bagażnika, tylne półki.

— To ostatnie trzy lata charakteryzują się znaczącym wzrostem produkcji — zaznacza Zygmunt Adamczyk.

Walka cenowa

Motorem sprzedaży komponentów Adlera pozostaje Fiat.

— Dobra sytuacja Fiata napędza całą branżę w naszym regionie. Fabryka w Tychach utrzymuje wysoki poziom produkcji rzędu tysiąca samochodów dziennie. To dla nas pewność i bezpieczeństwo produkcji — podkreśla Zygmunt Adamczyk.

Z drugiej strony to wymagający mariaż.

— Umowy z Fiatem wiążą nas na dobre i na złe. Jest on znaczącym odbiorcą produkowanych przez nas części, znacznie więc odczuwamy wszelkie wahania w sprzedaży egzemplarzy tej marki. Staramy się oczywiście spadki minimalizować, dywersyfikując portfel odbiorców. Choć takich klientów jak Fiat zawsze życzyłbym sobie najwięcej — mówi Zygmunt Adamczyk.

Odbiorcami części sygnowanych marką Adler Polska są także: Opel, Daewoo, Suzuki, Saab, Renault oraz inni producenci komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego — TRW, TNT, Emix, Delphi we Francji, Brazylii i Polsce. Adler produkuje także dla tzw. białego przemysłu, czyli firm obszaru AGD, takich jak Bosch, Whirpool, Zanussi.

— Rosną jednak koszty su- rowców niezbędnych do produkcji, a odbiorcy co roku chcą negocjować obniżki cen. Zabezpieczamy się przed stratą, stara- jąc się uzyskać rabaty i podpisując z dostawcami długoterminowe umowy — dodaje Zygmunt Adamczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Leder

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu