W IV kwartale spółka osiągnęła według wstępnych szacunków 525,6 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 22,1 proc. Analityk ocenia te dane neutralni i zauważa, że dynamika sprzedaży była wspierana kosztownymi kampaniami marketingowymi, które w IV kwartale statycznie stanowią 42 proc. rocznych wydatków na ten cel, podczas gdy IV kwartał generuje średnio 36 proc. przychodów oraz 65 proc. zysku netto. Stąd zakłada on, że w IV kwartale spółka osiągnęła 20,7 mln zł EBITDA oraz 5,6 mln zł zysku netto.
W kolejnych okresach sprzedaż spółki powinno wspierać stopniowe ożywienie konsumenckie, a dodatkowo wyniki PRM zaczną powoli pozytywnie kontrybuować do wyników spółki. Biorąc pod uwagę Analityk Noble Securities poszerzanie oferty oraz umacnianie pozycji marki Answear analityk spodziewa się kontynuacji zwiększania nakładów marketingowych, których udział w przychodach powinien spaść do poziomów z I poł. 2023 r. do 2027 r. W rezultacie 2025 i 2026 r. będą pod ich negatywnym, choć malejącym, wpływem. Z kolei lata 2026-2027 będą pod wpływem zwiększonych nakładów inwestycyjnych ze względu na konieczność budowy magazynu obsługującego dostawy na południu Europy.
Artykuł jest streszczeniem raportu, którego pierwsze rozpowszechnienie nastąpiło 13 stycznia o godz. 15:20.
W załączniku zastrzeżenia prawne Noble Securities.