Nowy Empik idzie w wydarzenia

Anna GołasaAnna Gołasa
opublikowano: 2024-12-12 20:00

Trzykondygnacyjny salon, który otwiera się w centrum Warszawy, będzie zarabiał nie tylko na sprzedaży książek i multimediów, ale także na organizacji eventów.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

-czym będzie się charakteryzował nowy salon Empiku

-jakie wydarzenia będą w nim organizowane

-jakie plany związane z ekspansją ma na 2025 r. sieć

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

O tym, że w zabytkowym pawilonie po Cepelii u zbiegu ulic Marszałkowskiej i Nowogrodzkiej w stolicy powstanie nowy salon Empiku, pisaliśmy w maju tego roku. Kilka miesięcy wcześniej spółka Sienna 111, do której należy budynek, rozpoczęła jego renowację. Prace właśnie dobiegły końca, a nowy Empik otworzy się już 13 grudnia. Trzykondygnacyjny sklep ma prawie 1,3 tys. m kw., a na półkach 35 tys. produktów, z czego połowa to książki.

Na najniższym piętrze budynku powstała przestrzeń eventowa na około 100 osób.

- Wydarzenia są wpisane w nasze DNA, jednak w ostatnich latach - ze względu na to, że nie mieliśmy odpowiedniego miejsca - premiery książek i płyt odbywały się u nas głównie w formule online. Otwierając nowy salon, wracamy do tradycji spotkań na żywo z pisarzami, muzykami i innymi twórcami. Po raz pierwszy mamy przestrzeń kameralną, ale w pełni wyposażoną w profesjonalny sprzęt, oświetlenie, nagłośnienie. Mamy w tej części także garderobę dla artystów, szatnię i toalety. Będzie to pełnoprawny klub na wydarzenia otwarte i biletowane. Wspólnie z wydawcami i wytwórniami, będziemy organizować premiery najważniejszych płyt i książek, ale chcemy, by odbywały się tu także koncerty. Przygotowujemy ich program. Pierwsze wydarzenia planujemy w styczniu. Będziemy także udostępniać miejsce naszym partnerom, czy też osobom z ciekawymi pomysłami. Będą mogli tu zorganizować konferencję prasową, premierę produktu, debatę czy warsztaty. Ze względu na to, że mamy infrastrukturę do transmisji online, wydarzenia będą mogły się odbywać w modelu hybrydowym i trafiać do szerokiej publiczności – mówi Marcin Maćkiewicz, menedżer działu eventów w Empiku.

Sieć ma obecnie 370 salonów w Polsce.

– Naszym celem na przyszły rok jest osiągniecie 400 lokalizacji. Kontynuujemy dynamiczną ekspansję zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach - mówi Ewa Szmidt, prezeska Empiku.