Nowy podział pieniędzy na lokalne drogi

PAP
16-09-2009, 07:46

W latach 2010-2011 połowa dotacji na inwestycje drogowe o charakterze lokalnym będzie dzielona równo między województwa, natomiast pozostała część proporcjonalnie w zależności od jego powierzchni, liczby ludności oraz łącznej długości dróg.

Zmienią się też zasady podziału dotacji przyznanych województwu - zdecydował we wtorek rząd.

Rada Ministrów zmieniła uchwałę z 28 października 2008 r., ustanawiającą "Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008-2011". Powodem wprowadzenia zmian była konieczność dopasowania wysokości dotacji celowej z budżetu państwa do potrzeb samorządu terytorialnego dotyczących inwestycji drogowych.

Znowelizowana we wtorek uchwała zmienia sposób podziału dotacji między województwa. Do tej pory pieniądze były dzielone po równo.

Zgodnie z nowelą, wojewoda będzie mógł zmienić proporcje podziału dotacji między gminy a powiaty, jednak zmiana ta nie może przekroczyć 5 proc. środków. Zmiana nie będzie możliwa, jeżeli wszystkie wnioski o dofinansowanie inwestycji drogowej spełnią wymagania formalne.

Wnioski spełniające wymogi formalne i pozytywnie ocenione przez komisję powołaną przez wojewodę mają być zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronach internetowych urzędu wojewódzkiego.

Realizacja Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych zaczęła się 31 października 2008 r. i potrwa do 31 grudnia 2011 r. Łączne wydatki budżetowe na jego realizację mają wynieść 3 mld zł. Celem programu jest wsparcie przebudowy, budowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych i powiatowych oraz stworzenie powiązań sieci dróg powiatowych i gminnych z siecią dróg wojewódzkich i krajowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Nowy podział pieniędzy na lokalne drogi