Nowy rekord na Wall Street

opublikowano: 09-05-2014, 22:09

Zakończenie tygodnia na amerykańskich giełdach nie miało spokojnego przebiegu. Indeksy zaczęły dzień od spadków, które stopniowo traciły impet. W połowie dnia udało się im wyjść nawet na dodatnią stronę. Wtedy jednak ponownie do głosu doszła strona podażowa, która starała się podkopać morale byków. Ostatecznie wygraną świętować jednak mogli obstawiający zwyżkę.

Na finiszu sesji indeks DJ IA rósł o 0,2 proc. notując nową rekordową wartość. Wskaźnik S&P500 zyskiwał 0,15 proc. zaś Nasdaq zwyżkował o 0,5 proc.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None

Zachowawcza postawa inwestorów to pokłosie niejasnej sytuacji geopolitycznej, w tym napięcia na Ukrainie oraz ostrzeżeń ze strony niektórych spółek prezentujących raporty kwartalne, które okazały się gorsze od spodziewanych.

Jedną z najważniejszych danych ze sfery makro był odczyt dotyczący zapasów hurtowników. Te wzrosły w marcu o 1,1 proc., znacznie mocniej niż spodziewali się ekonomiści. Średnia ich prognoz wynosiła bowiem 0,5 proc.  wobec 0,7-proc. dynamiki miesiąc wcześniej

Spadkowej stronie rynku przewodziły przed wszystkim walory spółek energetycznych i użyteczności publicznej. Przeciwwaga dla nich starały się być papiery detalistów.

Ponad 3-proc. przecena dosięgła walory CBS. Właściciel najpopularniejszej w USA sieci telewizyjnej odnotował w pierwszym kwartale 4,.6-proc. spadek przychodów do 3,86 mld USD. Tymczasem analitycy oczekiwali wyniku na poziomie 3,92 mld. Jedną z przyczyn był 12-proc. spadek wpływów reklamowych.

Również w przypadku akcji Monster Beverage, producenta znanych napojów energetyzujących, o korekcie przesądziły rozczarowujące dokonania w minionym kwartale.

Po przeciwnej stronie rynku znalazły się walory Gap. Popularny detalista odzieżowy we wstępnym raporcie finansowym poinformował, że zysk na akcje w ciągu trzech miesięcy do kwietnia wyniósł 56-57 centów  podczas gdy analitycy spodziewają się wyniku rzędu 53 centów.

Pochwalić miał się tez czym Symantec. Jeden z najbardziej znanych producentów oprogramowania antywirusowego prognozuje sprzedaż w pierwszym kwartale na poziomie 1,65-1,69 mld USD. Oczekiwania analityków są nieco niższe, średnia to 1,64 mld USD. W czwartym kwartale, który spółka zakończyła 28 marca zysk na akcję wyniósł 31 centów wobec 27 centów rok wcześniej,

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane