Nuvalu w sieci amerykańskiego giganta

Anna GołasaAnna Gołasa
opublikowano: 2025-04-14 20:00

Coldwell Banker, znany na świecie doradca i pośrednik w obrocie nieruchomościami, debiutuje w Polsce. Wchłania firmę braci Wasilewskich, która pod nowym szyldem rozszerzy ofertę o rynek mieszkań i obsługę klientów korporacyjnych i chce stanąć w szranki z branżowymi liderami.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

-jaką strategię ma Coldwell Banker Commercial Nuvalu

-czego po współpracy z amerykańskim gigantem oczekują twórcy Nuvalu

-czy - zdaniem analityków - na rynku doradztwa branży nieruchomości jest miejsce na nowe podmioty

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Wywodząca się z San Francisco grupa Coldwell Banker działa w niemal 50 krajach na świecie i zatrudnia ponad 100 tys. osób. Specjalizuje się w wynajmie i zarządzaniu biurowcami, obiektami przemysłowymi, handlowymi i inwestycyjnymi. Polska jest jednym z nielicznych państw Unii Europejskiej, w których nie było do tej pory tej marki. Teraz się to zmieni.

- Po 17 latach działalności na rynku stwierdziliśmy, że potrzebujemy poszukać międzynarodowego partnera, który pomoże nam rozwinąć skrzydła, nie tylko lokalnie, ale docelowo także w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Po miesiącach rozmów z różnymi podmiotami udało nam się sfinalizować współpracę z firmą Coldwell Banker i będziemy odpowiedzialni za wprowadzenie tego brandu do Polski – mówi Marcin Wasilewski, partner zarządzający Coldwell Banker Commercial Nuvalu.

Od biur do mieszkań

Założona przez braci Łukasza i Marcina Wasilewskich agencja Nuvalu początkowo działała na rynku biurowym.

- Od około dekady jesteśmy jednak multiagencją. Świadczymy usługi zarówno w sektorze biurowym, jak i handlowym oraz magazynowym. Doradzamy także przy inwestycjach w grunty. Dotychczas byliśmy mocno osadzeni w transakcjach ze stroną publiczną, zwłaszcza spółkami skarbu państwa. Połączenie z Coldwell Banker pozwoli nam zaopiekować się nowym obszarem działalności - klientami komercyjnymi - w formie, w jakiej robią to CBRE, JLL czy Colliers. Chcemy mieć ze sobą na tyle dużego partnera, by móc konkurować z tymi firmami - mówi Łukasz Wasilewski, partner zarządzający Coldwell Banker Commercial Nuvalu.

- Skoncentrujemy się na rynku najmu instytucjonalnego, nowoczesnych akademikach oraz apartamentach luksusowych, które mogą być wykorzystywane jako drugi dom. Z czasem chcielibyśmy świadczyć też usługi na popularnym rynku mieszkaniowym – mówi Łukasz Wasilewski.

Partner zarządzający Coldwell Banker Commercial Nuvalu podkreśla, że stworzony wspólnie z bratem biznes ma mocną pozycję w całym regionie, szczególnie w przypadku nieruchomości komercyjnych. Natomiast partner jest w USA hegemonem.

- Poprzez połączenie na pewno zyskamy większą rozpoznawalność i know-how. Możemy się wiele nauczyć od Amerykanów, którzy robią ten biznes od początku XX w. Wytworzyli przez ten czas wiele dobrych praktyk. Zyskujemy także dostęp do inwestorów amerykańskich - tłumaczy Łukasz Wasilewski.

Pod koniec 2025 r. spółka chce włączyć do oferty sektor mieszkaniowy.

- Uczestniczyliśmy ostatnio w dużej konferencji w Teksasie i możemy stwierdzić, że kapitał zachodni jest zainteresowany szukaniem okazji inwestycyjnych na takich rynkach jak Polska. Inwestorzy zagraniczni wierzą w potencjał polskiego rynku mieszkaniowego, również na Wybrzeżu, które – biorąc pod uwagę to, co dzieje się z klimatem - za kilka lat może być naszą rodzimą Marbellą – mówi współzałożyciel Nuvalu.

Głos najemców

Coldwell Banker pozostawia twórcom polskiej spółki decyzyjność w sprawie zarządzania biznesem w naszym kraju i sposobu sprzedawania usług.

- Zmiana marki nie oznacza zmiany wartości, które od lat definiują naszą działalność. Pozostajemy wierni naszemu DNA, czyli reprezentacji wyłącznie najemców, co gwarantuje pełną niezależność i brak konfliktu interesów – mówi Łukasz Wasilewski.

Firma zapewnia, że wszystkie dotychczasowe zobowiązania i kontrakty pozostają w mocy. Dzięki połączeniu z amerykańskim doradcą klienci Nuvalu zyskają m.in. dostęp do nowoczesnych narzędzi do optymalizacji kosztów najmu, analiz rynkowych, danych dotyczących trendów, nastrojów i globalnych zmian.

- Dołączenie do międzynarodowej sieci zwiększa wiarygodność i stabilność finansową naszej firmy, co może wpłynąć na długoterminową współpracę z klientami - dodaje Łukasz Wasilewski.

Okiem eksperta
Trzeba znaleźć niszę:
Alexander Morari
prezes PropertyTalents

Polski rynek doradztwa w zakresie nieruchomości komercyjnych charakteryzuje się wysokim stopniem nasycenia, szczególnie w segmencie dużych, prestiżowych obiektów. Oprócz dominującej wielkiej piątki globalnych firm doradczych - JLL, CBRE, Cushman & Wakefield, Colliers i Knight Frank - mamy też innych znaczących graczy międzynarodowych jak Avison Young, BNP Paribas Real Estate, Newmark czy Savills. Dla nowych podmiotów przestrzeń na rynku jest bardzo ograniczona, ale nie jest niemożliwa do znalezienia. Sukces zależy od przyjęcia jednej z trzech strategii: specjalizacji niszowej, a więc koncentracji na konkretnym segmencie rynku lub usłudze, koncentracji regionalnej, czyli obsłudze rynków lokalnych poza Warszawą, gdzie obecność globalnych graczy jest mniejsza. Trzecia strategia to wprowadzenie innowacyjnego modelu biznesowego wykorzystującego nowe technologie.

Okiem eksperta
Najem instytucjonalny stwarza możliwości
Karol Kozak
senior konsultant w zespole doradztwa biznesowego w Grant Thornton

W ostatnich latach sektor PRS (ang. Private Rented Sector) dynamicznie rozwija się w dużych polskich miastach, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości wynajem. Ze względu na stosunkowo młody charakter tego rynku w Polsce klienci oczekują rzetelnych informacji oraz wsparcia w przejściu przez formalne zawiłości, ryzyka i szanse związane z instytucjonalnym najmem. Doradcy w branży nieruchomości komercyjnych powinni bacznie obserwować rozwój tego segmentu i jak najszybciej nawiązywać współpracę z deweloperami oraz funduszami inwestycyjnymi. Ci, którzy najlepiej zrozumieją i zaadaptują się do potrzeb rynku, oferując kompleksowe i przejrzyste rozwiązania w obszarze najmu instytucjonalnego, będą w stanie zbudować trwałą przewagę konkurencyjną i wyznaczyć nowe standardy w sektorze nieruchomości komercyjnych.