Obiecujący kwartał dla Dom Development

ANP
opublikowano: 14-11-2007, 00:00

Deweloper zaskoczył rynek wynikami. Nie powinien mieć w tym roku problemów z przekroczeniem 200 mln zł zysku netto.

Deweloper zaskoczył rynek wynikami. Nie powinien mieć w tym roku problemów z przekroczeniem 200 mln zł zysku netto.

Dom Development, drugi po JW Construction deweloper mieszkaniowy na rynku, ma się czym pochwalić. W trzecim kwartale 2007 r. spółka zanotowała 65,4 mln zł zysku netto (wzrost o 95,2 proc. wobec trzeciego kwartału 2006 r.) przy 272,7 mln zł przychodów (wzrost o 57,4 proc.).

— Wyniki są imponujące. Znacznie przekroczyły rynkowe oczekiwania. Zakładaliśmy 235 mln zł przychodów i 47 mln zł zysku netto — ocenia Włodzimierz Giller, analityk Deutsche Banku (DB).

— Zyski pokazują stabilny trend wzrostowy. To wynik konsekwentnej realizacji strategii zwiększania skali działalności firmy — mówi Leszek Piotr Nałęcz, wiceprezes spółki.

Po trzech kwartałach Dom Development miał 157,5 mln zł zysku netto (wzrost o 72,3 proc.) i 674,6 mln zł przychodów (wzrost o 29,2 proc.).

— Bardzo wysokie, najwyższe od I kwartału 2006 r., były marże operacyjne (29 proc.). Widać, że popyt na mieszkania w Warszawie jest bardzo duży. Jednak w długim okresie tak wysokie marże są nie do utrzymania —uważa Włodzimierz Giller.

Jego zdaniem, wyniki trzeciego kwartału nie pokazują osłabienia rynku, o którym się ostatnio mówi.

— Możliwe, że pokaże to czwarty kwartał. Nasza prognoza dla spółki na koniec roku zakłada 191 mln zł zysku netto. Dla Dom Development będzie to łatwe do osiągnięcia — dodaje analityk DB.

— Nie powinniśmy mieć żadnego problemu ze spełnieniem nadziei analityków przewidujących 200 mln zł zysku — zapewnia wiceprezes.

Spółka nie podaje jednak prognoz. Chwali się natomiast sprzedażą mieszkań.

— Po trzech kwartałach sprzedaliśmy ich ponad 1,3 tys. Zrealizowaliśmy ponad 9,86 tys. projektów, a 8,54 tys. mamy w przygotowaniu — mówi Jarosław Szanajca, prezes firmy.

Spółka zapowiada przejęcia firm deweloperskich w 2008 r. Szczegółów nie ujawnia.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane