Oni idą po twoje pieniądze

KZ
opublikowano: 26-06-2006, 00:00

Już po raz drugi Giełda Papierów Wartościowych i Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych zorganizowały „IPO Day”. Swoje osiągnięcia i plany rozwoju prezentowali menedżerowie siedmiu spó- łek, które wkrótce zwrócą się do inwestorów po kapitał. Obecni byli przedstawiciele dystrybutorów odzieży Monnari Trade i Mewy, budowlanego ABM Solid, przetwórcy ryb Seko, Eurotela — dilera komórek, właściciela hoteli i uzdrowisk — Interferie.pl, wreszcie — sieci sklepów sportowych Intersport. Inwestorzy mieli okazję poznać spółki, ich model biznesowy, wyniki i otoczenie rynkowe. Ale nie tylko. „IPO Day” to świetna okazja, by poznać menedżerów, którzy decydować będą o tym, jak wydać pieniądze powierzone im przez nowych akcjonariuszy.

STAWIA NA MARKĘ

Marek Banasiak, prezes Monnari Trade, ukończył organizację i zarządzanie na Uniwersytecie Łódzkim. W 1998 r. wraz z żoną i trzecim wspólnikiem, Mirosławem Misztalem, założyli spółkę Monnari. Od 2002 r., kiedy otworzono pierwsze dwa salony z odzieżą kobiecą, sieć rozrosła się do 72 placówek, a w planach jest kilkanaście kolejnych do końca tego roku. Prezes kładzie silny nacisk na budowanie prestiżowego wizerunku marki. Nie zapomina jednak także o tym, co jest zmorą firm handlujących odzieżą: wysokich należnościach i zapasach.

CZŁOWIEK RYNKU

Krzysztof Płachta zarządza Eurotelem (diler sieci Era) od kwietnia tego roku. Rynek kapitałowy zna jednak jak mało kto. Od 1994 r. nieprzerwanie pracuje w DM Penetrator, gdzie zaczynał jako makler papierów wartościowych (licencja numer 656). Obecnie pełni funkcję dyrektora oddziału brokera w Sopocie. Eurotel ma 50 punktów sprzedaży. Ambicją prezesa jest skrócenie dystansu do lidera — Germanosa. Do tego właśnie potrzebna jest giełda.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

NA DOBRE I NA ZŁE

Marek Pawlik, z wykształcenia inżynier mechanik, przed 15 laty zakładał ABM Solid, tarnowską firmę budowlaną. Przetrwał z nią fatalne lata dla branży, kiedy bankrutowało wiele dużo większych przedsiębiorstw. Od początku pozostaje jej głównym udziałowcem (wraz z rodziną kontroluje 70,9 proc. akcji). Deklaruje, że nie będzie zmniejszał zaangażowania kapitałowego w firmie. Pieniądze z giełdy (30-35 mln zł) chce przeznaczyć m.in. na projekty deweloperskie i przejęcia.

BYĆ JAK LPP

Józef Kiszka, prezes Mewy, ukończył ekonomikę przemysłu na lubelskim UMCS. Ma także tytuł MBA, zdobyty w Lubelskiej Szkole Biznesu. Od 1979 r. przez 15 lat pracował w Fabryce Maszyn w Janowie Lubelskim. W Mewie od 1994 r., najpierw jako dyrektor finansowy, a od 1998 r. jako prezes. Teraz kusi inwestorów wizją stworzenia odpowiednika LPP w branży dystrybutorów bielizny.

WILK MORSKI

Kazimierz Kustra, właściciel Seko, branżę rybną zna od podszewki: pracuje w niej od 33 lat, kilka lat pływał kutrami. W 1989 r. założył pierwszą prywatną firmę przetwórstwa ryb, ale ostatecznie nie wszedł do jej zarządu. Trzy lata później założył Seko, w którym do dziś sprawuje niepodzielne rządy, kontrolując 100 proc. akcji. Z giełdy chce uzyskać kilkadziesiąt milionów złotych. Pójdą m.in. na przejęcia mniejszych firm z sektora.

SZACHISTA Z KGHM

Andrzej Bukowczyk, wiceprezes firmy Interferie.pl, doświadczenie zdobywał, pełniąc funkcje od konsultanta, przez menedżera projektów doradczych, po prezesa zarządu i przewodniczącego rady nadzorczej. Od wielu lat związany ze spółkami grupy KGHM. Jest właścicielem i dyrektorem firmy doradczej Sigma Konsulting Gospodarczy. Zawodnik klubu szachowego Miedź Legnica.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ

Polecane