Czytasz dzięki

Opel rewolucjonizuje mokkę

ŁO
opublikowano: 05-07-2020, 22:00

Niemcy długo podgrzewali atmosferę przed debiutem nowej mokki, zapowiadając, że małego SUV-a czeka rewolucja.

Nie przesadzili i nie koloryzowali. Druga generacja mokki ma z poprzedniczką wspólną tylko nazwę. Samochód przypomina „zwinnego atletę” i ma doskonale sprawdzać się w miejskiej dżungli — pomoże w tym długość 4,15 m i mniejsza waga — ubyło 120 kg. Opel pozwolił stylistom na odważne ruchy, więc klienci dostaną auto wyglądające trochę jak pokazowy prototyp.

— Odkrywamy na nowo Opla i przedstawiamy naszą stylistykę na następną dekadę. Pokazuje ona wszystko, co marka oznacza dziś i w przyszłości: mokka jest atrakcyjna, wydajna i innowacyjna pod każdym względem — mówi Michael Lohscheller, szef Opla, który od kilku lat wchodzi w skład francuskiej grupy PSA, obok takich marek, jak Peugeot i Citroën.

Charakterystycznymi elementami auta mają być przód określany jako Vizor i minimalistyczna deska rozdzielcza nazwana Pure Panel. Reflektory, grill i logo zintegrowane są w jednym module. Niby jest to nowoczesne rozwiązanie, jednak projektanci inspirowali się pierwszą generacją sportowego modelu manta z początku lat 70. poprzedniego wieku. Z wnętrza wyrzucono niepotrzebne pokrętła, przyciski i inne bajery, wstawiono natomiast sporo ekranów i wszystko zlepiono w całość.

SUV jest pierwszym modelem Opla, który od samego początku będzie dostępny z napędem elektrycznym. Mokka-e ma silnik o mocy 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent elektronicznie ograniczył prędkość maksymalną do 150 km/h w celu optymalizacji zużycia energii. Zasięg w normalnym trybie jazdy ma wynieść do 322 km, natomiast naładowanie 80 proc. możliwe jest w pół godziny, oczywiście przy wykorzystaniu systemu szybkiego ładowania. Opel uruchomi sprzedaż nowego modelu jeszcze latem tego roku. W ofercie będą również wersje z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Niemcy od dawna podkreślają, że mokka jest czymś więcej niż kolejnym autem w katalogu i traktują ją jako platformę prezentującą nowy styl marki. Tak mają wyglądać ople wprowadzane na rynek w najbliższej dekadzie. Cennik nie jest jeszcze znamy. To flagowy SUV Opla, ale niejedyny. Mniejszy crossland X kosztuje 64,1 tys. zł, natomiast większy grandland X co najmniej 101,5 tys. zł, a w wersji hybrydowej co najmniej 162,8 tys. zł. Przy nowej siostrze wyglądają one jednak, jakby były z innej epoki.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane