OPIS 1-Interia może mieć w 2001 r. niższą stratę

Alan Heath
opublikowano: 2001-11-06 13:16

(Depesza uzupełniona o szczegóły z wtorkowej konferencji prasowej)

WARSZAWA (Reuters) - Strata netto portalu Interia.pl w 2001 roku może być niższa niż ubiegłorocznej, kiedy to wyniosła ona 10,7 miliona złotych, powiedział na wtorkowej konferencji prasowej prezes spółki, Tomasz Jażdżyński.

"Bardzo chcemy i są na to szanse, by strata netto była na koniec roku niższa niż w ubiegłym roku" - powiedział.

Prezes Interii.pl podtrzymał także prognozę przychodów ze sprzedaży na ten rok w wysokości 14 milionów złotych.

Po trzech kwartałach tego roku strata netto spółki wzrosła do 7,3 miliona złotych z 6,8 w roku ubiegłym. Sprzedaż wzrosła do 10,5 miliona złotych z 5,2 miliona złotych.

"Przy obecnym cash burn (zapotrzebowanie na gotówkę) i obecnym poziomie przychodów Interia.pl jest w stanie finansować się bez żadnej pomocy z zewnątrz do końca pierwszego kwartału 2003 roku" - powiedział prezes, dodając że ten okres może być dłuższy.

Jażdżyński poinformował, że Interia nie planuje w najbliższym czasie nowych emisji akcji jak również nie poszukuje "aktywnie" strategicznego partnera.

"Zamierzamy zaoszczędzić na kosztach zatrudnienia około 20 procent, co przy ograniczaniu kosztów w innych działaniach pod koniec roku powinno zakończyć się ograniczeniem zapotrzebowania na gotówkę portalu miesięcznie o jakieś 15-20 procent" - powiedział Jażdżyński.

Dodał że miesięczne zapotrzebowanie na gotówkę wynosi obecnie 1,4 miliona złotych brutto, natomiast po redukcji kosztów powinno spaść poniżej 1,2 miliona złotych.

Prezes poinformował również, że spółka nie zamierza zwalniać pracowników ale będzie rezygnować ze stałych etatów na rzecz współpracowników. Obecnie w portalu pracuje 130 osób z czego 100 na stałych etatach.

Oprócz redukcji kosztów Interia poszukiwać funduszy między innym poprzez wprowadzenie nowych płatnych produktów, takich jak poczta, czy strony WWW.

Głównymi akcjonariuszami spółki są ComArch i Broker FM.

((Olga Markiewicz, Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 97 00, fax +48 22 653 97 80, [email protected]))