Oscary dla polskich specjalistów od sprzedaży

MAZ
opublikowano: 2008-09-08 00:00

Jesienią ruszy konkurs Polish National Sales Award (PNSA). Doceni osiągnięcia pracowników sprzedających produkty i usługi.

Jesienią ruszy konkurs Polish National Sales Award (PNSA). Doceni osiągnięcia pracowników sprzedających produkty i usługi.

Taki sam konkurs — National Sales Award (NSA) — odbywa się od 10 lat w Wielkiej Brytanii. Co roku bierze w nim udział ponad 1,5 tys. firm z różnych branż.

— Nagrody, o które walczą przedsiębiorstwa i ich pracownicy, są na Wyspach Brytyjskich na tyle prestiżowe, że porównuje się je tam do Oscarów — twierdzi Elżbieta Pełka, dyrektor generalny agencji reklamowej E. P. Creative Services i pomysłodawczyni polskiej edycji konkursu.

Elżbieta Pełka była pierwszą Polką w jury NSA. Od trzech lat obserwuje poziom i znaczenie tego konkursu Wielkiej Brytanii.

— Zdałam sobie sprawę z tego, że sposób, w jaki docenia się pracowników działów sprzedaży w Wielkiej Brytanii i w Polsce, znacznie się różni, niestety, na naszą niekorzyść — uważa Elżbieta Pełka.

To dlatego uznała, że trzeba taki konkurs zorganizować także w naszym kraju. Tym bardziej że nie nie ma u nas nagród za osiągnięcia w dziedzinie sprzedaży. Pomysłodawczyni uznała czerpanie ze sprawdzonych wzorców za dobre rozwiązanie.

— Poza tym sama jako przedsiębiorca na bardzo szybko rozwijającym się rynku zaczęłam sobie zdawać sprawę z tego, jak bardzo istotna dla firmy jest sprzedaż, osiąganie wyników sprzedażowych etc. Ten element determinuje rozwój firmy — wyjaśnia Elżbieta Pełka.

Celem PNSA jest pomoc w rozwoju i budowaniu profesjonalnych praktyk w działach sprzedaży firm. "Puls Biznesu" jest patronem medialnym konkursu.

Kategorie konkursowe PNSA

1 Zespół Sprzedaży Roku (produkty lub usługi) — ocena na podstawie wyników sprzedaży osiągniętych dzięki efektywnej pracy w grupie na wszystkich szczeblach cyklu zgodnie ze standardami dobrych praktyk.

2 Trener Sprzedaży Roku — nagroda za osiągnięcia w zakresie rozwoju i dostarczania efektywnych programów szkoleniowych, popartych standardami dobrych praktyk. Miarą wartości tych programów jest poprawa jakości i wydajności pracy.

3 Debiut Roku w Sprzedaży — nagroda dla specjalistów ds. sprzedaży z doświadczeniem krótszym niż dwa lata, którzy wykazali się efektywnością poprzez uzyskanie wyróżniających się wyników i zadowolenia klientów.

4 Menedżer ds. Sprzedaży Roku — nagroda dla najskuteczniejszych dyrektorów sprzedaży, którzy wykazują się wybitnymi umiejętnościami w zarządzaniu zespołem.

5 Nagroda za Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży — wyróżnienie innowacyjnych pomysłów, które wpływają na poprawę procesu sprzedaży i jego skutki (strategiczne, edukacyjne, promocyjne lub technologiczne).

6 Sprzedawca roku — nagroda dla specjalisty sprzedaży, który osiągnął wyjątkowe wyniki przy jednoczesnym utrzymywaniu standardów dobrej praktyki.

7 Lider Sprzedaży Roku — nagroda dla szefów zespołów, którzy mają wyróżniające wyniki w prowadzeniu zespołu (motywacja, umiejętności) i umożliwiają stałą poprawę jakości usług.