We wrześniu br. Komisja Etyki Reklamy rozpatrzyła pięć skarg konsumentów na naruszenie przez firmy Kodeksu Etyki Reklamy.
Cztery wrześniowe skargi, złożone na reklamy Citroena Polska, US Pharmacii, Commercial Union i Grupy Radiowej Agora, członkowie komisji uznali za bezzasadne. Ale w jednym przypadku (reklama radiowa lokalizatora internetowego Zumi.pl), dotyczącym Grupy Onet.pl, podzielili jednak stanowisko wnioskodawcy. Konsument skarżył się, że "podczas reklamy słychać krzyki i jęki pary odbywającej stosunek, trwa to dość długo, dopiero na koniec słuchacz dowiaduje się, że chodzi o najbliższy żłobek. Trudno tego słuchać, szczególnie w obecności dzieci i młodzieży".
Zespół orzekający przyznał rację skarżącemu się konsumentowi. Stwierdził, że radiwoy spot Zumi. pl narusza normy dobrych obyczajów. "Reklama, w której wykorzystano tematykę erotyczną, może wywoływać zażenowanie u słuchaczy. Miłość fizyczna nie jest czymś, czego nie należy przedstawiać w reklamie, ale istotne jest, aby jej nie ukazywać w sposób wulgarny. Ze względu na porę emisji reklamy słuchaczami radia mogą być dzieci, dlatego (…) przedmiotowa reklama narusza Kodeks Etyki Reklamy. Może być emitowana wyłącznie w godzinach od 23 do 6" —czytamy w uzasadnieniu stanowiska komisji.