Oskarżonych pięć reklam, ale kara - tylko jedna

MAZ
opublikowano: 20-10-2008, 00:00

We wrześniu br. Komisja Etyki Reklamy rozpatrzyła pięć skarg konsumentów na naruszenie przez firmy Kodeksu Etyki Reklamy.

We wrześniu br. Komisja Etyki Reklamy rozpatrzyła pięć skarg konsumentów na naruszenie przez firmy Kodeksu Etyki Reklamy.

Cztery wrześniowe skargi, złożone na reklamy Citroena Polska, US Pharmacii, Commercial Union i Grupy Radiowej Agora, członkowie komisji uznali za bezzasadne. Ale w jednym przypadku (reklama radiowa lokalizatora internetowego Zumi.pl), dotyczącym Grupy Onet.pl, podzielili jednak stanowisko wnioskodawcy. Konsument skarżył się, że "podczas reklamy słychać krzyki i jęki pary odbywającej stosunek, trwa to dość długo, dopiero na koniec słuchacz dowiaduje się, że chodzi o najbliższy żłobek. Trudno tego słuchać, szczególnie w obecności dzieci i młodzieży".

Zespół orzekający przyznał rację skarżącemu się konsumentowi. Stwierdził, że radiwoy spot Zumi. pl narusza normy dobrych obyczajów. "Reklama, w której wykorzystano tematykę erotyczną, może wywoływać zażenowanie u słuchaczy. Miłość fizyczna nie jest czymś, czego nie należy przedstawiać w reklamie, ale istotne jest, aby jej nie ukazywać w sposób wulgarny. Ze względu na porę emisji reklamy słuchaczami radia mogą być dzieci, dlatego (…) przedmiotowa reklama narusza Kodeks Etyki Reklamy. Może być emitowana wyłącznie w godzinach od 23 do 6" —czytamy w uzasadnieniu stanowiska komisji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Oskarżonych pięć reklam, ale kara - tylko jedna