Ubezpieczyciel i bank chcą wejść z pożyczkami do firm. PZU wyróżni się na rynku grupówek kredytowym benefitem.
PZU i Alior Bank pracują nad wspólną platformą pożyczkową, którą planują uruchomić jeszcze w tym roku. Za pośrednictwem projektu Cash bank chce dotrzeć z pożyczkami do pracowników objętych ubezpieczeniem grupowym PZU. Na początku z platformy będą mogły korzystać firmy zatrudniające co najmniej 200 osób.

— Współpraca ubezpieczyciela i banku przy takich produktach jest bardzo trudna. Jeśli uda im się dowieźć ten projekt, to obie firmy będą czerpać solidne korzyści. PZU zyska interesujący benefit pracowniczy, którego nie ma konkurencja, i którym może przekonać firmy do współpracy w ramach ubezpieczeń grupowych. Alior może zyskać bardzo dobry kanał sprzedaży, bowiem PZU zbudowało gigantyczny portfel ubezpieczeń grupowych, w którym ma około 85-procentowy udział w rynku — mówi Marcin Broda, analityk Ogma, wydawcy „Dziennika Ubezpieczeniowego”.
Koszt pożyczki na platformie Cash ma być niższy niż u konkurencji nawet o 30 proc. Zdaniem Marcina Brody jest to możliwe. Pożyczkodawca będzie miał prosty i szybki dostęp do danych finansowych klienta, niezbędnych przy ocenie ryzykakredytowego. Co więcej, raty będą automatycznie potrącane z wynagrodzenia pracownika. Za pośrednictwem platformy będzie można zaciągnąć pożyczkę maksymalnie na 3 lata. Jej wartość nie może przekroczyć trzykrotności miesięcznego wynagrodzenia brutto.
„Platforma Cash ma być z założenia miejscem, które pozwoli pracownikom w szybki i wygodny sposób uzyskać niskooprocentowaną pożyczkę” — informuje Marek Baran z biura prasowego PZU.
Cash będzie technologiczną kopią Bancova — platformy pożyczkowej, należącej do spółki NewCommerce Services, której właścicielem jest Alior Bank. PZU jest większościowym akcjonariuszem Aliora — ma 32 proc. udziałów.
Podpis: Karolina Wysota