Payback punktuje klientów Wongi

opublikowano: 05-06-2016, 22:00

Sojusz systemu lojalnościowego i serwisu pożyczkowego może zaowocować poprawą spłacalności długów.

To pierwszy taki biznes w grupie Paybacku. System lojalnościowy współpracuje na całym świecie z bankami, ubezpieczycielami, ale nigdy wcześniej nie kooperował z firmą pożyczkową. Pomysł jest nowatorski, choć nie odbiega od generalnej zasady działania Paybacku, polegającej na nagradzaniu punktami za zakupy u jego partnerów.

Klienci Wongi będą dostawać bonus za terminową spłatę zaciągniętej pożyczki: 1 pkt za 2 zł kapitału. Za pożyczkę w wysokości 1 tys. zł można dostać 500 pkt. W przeliczeniu na pieniądze jest to tak, jakby pożyczkobiorca dostał 0,5 proc. cashbacku od Wongi. Stan rachunku w Paybacku można dodatkowo jednorazowo powiększyć o pakiet 500 pkt. po przejściu kursów on-line, zakończonych testami na stronie kapitalni.org. To serwis założony niemal równo rok temu przez Wongę, by edukować klientów z zarządzania finansami.

Pomysł przypomina marketingową zagrywkę, bo po przejściu kursu, zaliczeniu testu internauta może liczyć na preferencje przy zaciąganiu pożyczki. Marcin Borowiecki, szef Wonga Polska, zapewnia jednak, że oprócz przyciągania nowych klientów zasadniczym celem jest ograniczenie ryzyka kredytowego dzięki współpracy z bardziej świadomym pożyczkobiorcą.

— Widzimy pewne zmiany w zachowaniu klientów i pierwsze sygnały poprawy spłacalności pożyczek, co obniża koszty ryzyka — mówi Marcin Borowiecki.

Taki jest też zasadniczy cel współpracy Wongi z Paybackiem: zwiększyć lojalność klientów, poprawiać moralność płatniczą i docelowo obniżać koszty. Dla Paybacka zdobycie partnera oznacza możliwość wejścia w nowy obszar rynku oraz przetestowania nowych rozwiązań. Obecnie firma współpracuje w sektorze finansowym z BZ WBK (choć właśnie zmienia zasady partnerstwa, które nie będzie obejmowało wspólnego wydawania kart) oraz Link4.

W Wondze na początek Payback zaoferuje punkty za spłatę pożyczki i zaangażowanie w edukację finansową na kapitalni.org, ale pole do rozwijania kolejnychusług jest bardzo szerokie.

— Dyskutujemy o możliwości spłaty części pożyczki punktami Payback. Będziemy odpowiedzialnie polecali naszym uczestnikom pożyczki w Wondze, ponieważ uważamy, że ta firma oferuje je w sposób rzetelny, jasny i przejrzysty. Mamy duże kompetencje w zakresie analizy danych konsumentów i rozpoznawania ich potrzeb. Dzięki współpracy z Wongą będziemy w stanie zaoferować im możliwość sfinansowania zakupów pożyczką — wyjaśnia Michał Pieprzny, szef Payback Polska.

Możliwe, że w przyszłości pożyczkę będzie można zaciągnąć, korzystając z aplikacji Paybacka. Obecnie na telefon ściągnęło ją już 1,2 mln użytkowników. Sporo. Payback ma 7 mln wszystkich klientów w Polsce. Wartość punktów, jakie trzymają na rachunkach, wynosi 140 mln zł. Wonga, jeden z najstarszych na rynku dostawców pożyczek on-line, nie podaje liczby klientów. Marcin Borowiecki mówi tylko, że w serwisie zarejestrował się milion osób. Aktywnych pożyczek w Wondze jest obecnie około 100 tys. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu