PDA Orła spadły w debiucie na NewConnect o 1 proc., do 2,27 zł

PAP
opublikowano: 2008-04-10 09:53

Prawa do akcji spółki Orzeł, lubelskiego sprzedawcy opon, spadły na otwarciu w pierwszym dniu notowań o 1 proc., do 2,27 zł.

Spółka w trybie private placement pozyskała od inwestorów 2,9 mln zł. W ramach emisji zostało objętych 1.265.000 akcji serii B, dających prawo do 24,98 proc. głosów w podniesionym kapitale spółki.

W 2008 roku spółka planuje inwestycje na poziomie 4,5-5 mln zł.

Środki z emisji oraz środki pozyskane z innych źródeł spółka zamierza przeznaczyć na budowę i wyposażenie centrum serwisowo- magazynowego, zakup samochodu do przewozu opon do utylizacji oraz rozwój e-commerce. Planowane inwestycje mają w znacznej mierze podlegać refinansowaniu z dotacji unijnych.

Strategia rozwoju spółki na 2008 rok zakłada m.in. rozwój sprzedaży poprzez Internet, umocnienie pozycji na rynku montażu kół kompletnych oraz rozwój stałej współpracy z dużymi flotami samochodowymi.

Wcześniej w wywiadzie dla PAP Jacek Orzeł, prezes spółki, informował, że za 2-3 lata firma przeniesie się na rynek regulowany i wtedy przeprowadzi większą emisję, z której środki przeznaczy m.in. na przejęcia mniejszych podmiotów z branży.

W 2006 roku Orzeł miał 4,55 mln zł przychodów i 0,12 mln zł zysku netto. W 2007 roku przychody spółki wzrosły do 7,8 mln zł, a zysk netto wzrósł do 0,57 mln zł. Spółka liczy, że w tym roku osiągnie około 13,3 mln zł przychodów i około 0,65 mln zł zysku netto. W 2009 roku przychody mają wynieść 21,15 mln zł, a zysk netto 1,17 mln zł.

W 2007 roku spółka sprzedała około 40 tys. opon, w 2008 roku sprzedaż opon ma wzrosnąć do ok. 70 tys. sztuk.

Podstawowym przedmiotem działalności spółki Orzeł jest sprzedaż detaliczna, internetowa i hurtowa opon. Spółka zajmuje się też zbiórką opon zużytych do utylizacji oraz montażem zestawów jezdnych do maszyn rolniczych. (PAP)