PGM wydała 0,5 mln zł na serwis handlowy

Małgorzata Zdunek
29-01-2001, 00:00

PGM wydała 0,5 mln zł na serwis handlowy

Zarząd spółki liczy, że vortal będzie przyciągać kilka tysięcy osób dziennie

Serwis Polska Giełda Maszyn, zarządzany przez spółkę o tej samej nazwie, ma w swojej bazie ponad 600 ofert. Zarząd spółki spodziewa się, że do końca I kwartału 2001 r. ich liczba wzrośnie do 10 tys., co może dać firmie przychód wysokości około 500 tys. zł.

Serwis internetowy, należący do spółki Polska Giełda Maszyn z Bielska-Białej, rozpoczął działalność w grudniu 2000 r. Obecnie ma on w swojej bazie ponad 600 ofert. Jego uruchomienie kosztowało spółkę 0,5 mln zł.

Różne branże

Oferta handlowa PGM skierowana jest głównie do firm i osób, związanych z działalnością gospodarczą. Została podzielona na działy: budownictwa ogólnego i górnictwa, komputerów i sprzętu biurowego, medycyny, opakowań i produkcji żywności oraz przyrządów, narzędzi i osprzętu. Przez vortal kupić można również obrabiarki, pojazdy, a także urządzenia przemysłu drzewnego, transportowego i rolniczego. PGM odwiedziło dotąd około 3 tys. osób.

— Internet to najtańsza forma dotarcia do klientów, zainteresowanych zakupem maszyn czy urządzeń na rynku wtórnym. Liczymy, że do końca I kwartału nasze strony będzie odwiedzać kilka tysięcy osób dziennie — mówi Krystian Tarnawa, dyrektor zarządzający serwisu PGM.

Zamieszczenie oferty sprzedaży jednej maszyny na stronach PGM kosztuje 50 zł. Spółka liczy, że w I kw. 2001 r. uzyska z tego tytułu przychody wysokości 500 tys. zł.

— Opłata gwarantuje, że na naszych stronach znajdą się tylko poważne i aktualne oferty — uważa Krystian Tarnawa.

Do końca marca 2001 r. spółka PGM zamierza również zbudować sieć ponad 50 autoryzowanych partnerów handlowych serwisu.

— Ich zadaniem będzie nie tylko poszukiwanie ogłoszeniodawców na terenie całego kraju, ale i klientów na zamieszczone już ogłoszenia — wyjaśnia Krystian Tarnawa.

Zdaniem firm oferujących sprzęt ciężki, polscy klienci nie są jeszcze przyzwyczajeni do prowadzenia sprzedaży drogą elektroniczną.

— Na naszych stronach internetowych przedstawiamy wyłącznie ofertę firmy, natomiast oględziny i zakup odbywają się na miejscu, w biurze spółki — mówi Bartłomiej Jurczak, dyrektor spółki Entrak z Czeladzi.

Działa już kilka

W regionie śląskim uruchomiono w ostatnim czasie kilka specjalistycznych portali internetowych. Usługami w branży turystycznej zajmuje się vortal poltourist.com, należący do katowickiej spółki o tej samej nazwie, a autobiznes.com skierowany jest do osób zainteresowanych motoryzacją. Inny charakter mają natomiast Serwis Polski Południowej oraz Bill – to portale informacyjne o zasięgu regionalnym, skierowane głównie do osób indywidualnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Zdunek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PGM wydała 0,5 mln zł na serwis handlowy