Czytasz dzięki

Pięć prognoz na sezon wyników

opublikowano: 22-07-2020, 22:00

Analitycy DM BOŚ podsumowali własne prognozy wyników za II kwartał kilkudziesięciu spółek z GPW.

Sezon publikacji sprawozdań rozpoczyna się 23 lipca od raportu Banku Millennium. Czego należy się spodziewać po bankach i innych spółkach?

1. DM BOŚ prognozuje spadek powtarzalnych zysków netto r/r o połowę przy spadku powtarzalnych zysków operacyjnych o jedną trzecią.

2. Po ro raz kolejny w zbiorze małych i średnich spółek powinna się utrzymać lepsza dynamika znormalizowanych zysków. Wynik operacyjny ma spaść o 13 proc., a netto o 27 proc. W przypadku dużych spółek spadek powinien wynieść — odpowiednio — 40 i 60 proc.

3. Największe pogorszenie powtarzalnych zysków dotknie spółki z branży dóbr konsumenckich (ok. -80 proc. r/r na poziomie operacyjnym i netto), spółki wydobywcze (oczekiwane straty operacyjne i netto w porównaniu do około 1,06 mld zł zysku operacyjnego i 0,83 mld zysku netto w I kw. 2019), spółki chemiczne (spadek o 70-75 proc. na poziomie operacyjnym i netto), spółki paliwowe (spadek o ponad 70 proc.) oraz banki (zysk netto sektora spadnie o 48 proc.). Natomiast spadkowej tendencji zysków powinny się oprzeć według DM BOŚ spółki z sektora TMT, które zwiększą wynik netto o ponad 10 proc. i zanotują porównywalny z ubiegłorocznym wynik operacyjny. O ponad 30 proc. r/r wzrosną zyski spółek z branży materiałów budowlanych, o kilkanaście procent — z sektora dóbr podstawowych i energetycznego.

4. Zaskoczyć in plus mogą Asbis, Asseco SEE, CD Projekt, Celon Pharma, Enel- Med i Sanok, a na minus — Alior, Arctic Paper, Eurocash, GTC, JSW, Medicalgorithmics, PKN Orlen oraz PlayWay.

5. Jedynie około 45 proc. spółek, pokrywanych przez DM BOŚ, było w stanie poprawić powtarzalny zysk operacyjny w drugim kwartale, przy 51 proc., które poprawiły zysk netto. Odsetki te są niższe niż w poprzednich pięciu kwartałach.
„Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że mówimy tutaj o kwartale obejmującym (najprawdopodobniej) najostrzejszy okres obecnej recesji” — napisali analitycy w raporcie z 13 lipca.  

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane