Pierwsze wydanie The Wall Street Journal

Marcin Dobrowolski
08-07-2015, 14:04

Giełda potrzebuje mediów. Wiedzieli o tym dobrze Charles Dow, Edward Jones i Charles Bergstresser zmieniając 8 lipca 1889 r. skromny popołudniowy biuletyn w profesjonalną gazetę. Tak powstał The Wall Street Journal.

Początki najbardziej wpływowego na światową gospodarkę tytułu były raczej skromne. Dystrybucja jego poprzednika, Customers' Afternoon Letter, odbywała się metodą manualną. Inwestorom na Wall Street po prostu sprzedawano czterostronicową ulotkę w budynku amerykańskiej giełdy. Profesjonalne medium rozpoczęto budować wraz z uruchomieniem WSJ, wtedy też ruszył serwis informacyjny zapewniany za pomocą telegrafu. To na jej łamach po raz pierwszy opublikowano jeden z największych indeksów akcji spółek - Dow Jones Industrial Average w 1896 r.

Pierwsza strona pierwszego wydania The Wall Street Journal
Zobacz więcej

Pierwsza strona pierwszego wydania The Wall Street Journal

domena publiczna / Wikipedia

Dziś gazeta wychodzi sześć razy w tygodniu, nakład utrzymuje się na poziomie ok 2,5 mln egzemplarzy wydania papierowego i 900 tys. elektronicznych subskrypcji. W ciągu 126 lat jej dziennikarze trzydzieści sześć razy zdobywali Nagrodę Pulitzera, m.in. wnikliwe analizy zagrożeń związanych z szybkością rozwoju chińskiej gospodarki. Za stworzenie niezależnego, odważnego tytułu odpowiada Clarence W. Barron, który kupił WSJ w 1903 r. i aż do swej śmierci w 1928 r. odpowiadał za jego profesjonalizm.

Obecnie The Wall Street Journal wydawany jest przez  Dow Jones & Company należącą do grupy News Corp Ruperta Murdocha.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Dobrowolski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Historii / Pierwsze wydanie The Wall Street Journal