Płać za codzienne zakupy i pomagaj

Natalia Grzebisz-Zatońska
opublikowano: 2022-12-23 14:00

Dzięki mikrodatkom można systematycznie pomagać i przyczynić się do sukcesu zbiórek – zachęca Krzysztof Adamski, właściciel BetterPOS i pomysłodawca Donateo.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Moc drobnych wpłat:
Moc drobnych wpłat:
Dostarczamy przystępne rozwiązanie, dzięki któremu organizacje charytatywne pozyskują fundusze. Przez codzienne przekazywanie małych kwot chcemy stworzyć kulturę dobroczynności. Płacący może wybrać datek od jednego do pięciu złotych, który doliczany jest do zakupów – tłumaczy Krzysztof Adamski, właściciel BetterPOS i pomysłodawca aplikacji Donateo.
konrad nestorowicz

Donateo to aplikacja, która po wgraniu do terminali płatniczych umożliwia klientom sieci detalicznych dodanie do rachunku nawet niewielkiej kwoty dla organizacji charytatywnej. Przypomina to dawanie napiwków w restauracji, przy czym w tym wypadku beneficjentem jest konkretna, wskazana na terminalu fundacja.

Kultura dobroczynności

Wydarzenie:
Wydarzenie:
W maju firma BetterPOS wzięła udział w targach CSR zorganizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w Warszawie. Demonstrowała m.in. korzyści fundraisingowe z zastosowania e-skarbonek oraz stacjonarnych i mobilnych terminali Donateo.
materiały prasowe

– Dostarczamy przystępne rozwiązanie, dzięki któremu organizacje charytatywne pozyskują fundusze. Przez codzienne przekazywanie małych kwot chcemy stworzyć kulturę dobroczynności. Płacący może wybrać datek od jednego do pięciu złotych, który doliczany jest do zakupów – tłumaczy Krzysztof Adamski, właściciel BetterPOS i pomysłodawca aplikacji Donateo.

Datki można przekazywać w wybranych sieciach sklepów, płacąc bezgotówkowo lub przy użyciu datkomatów. Możliwe jest też udzielanie pomocy online – w czasie zakupów internetowych, wybierając bramkę płatniczą Przelewy24. Należy wtedy zaznaczyć suwakiem opcję wsparcia organizacji dobroczynnej i zatwierdzić płatność. Mikrodatki trafiają bezpośrednio na konto wybranej fundacji.

– Zależało nam, aby przekazywana kwota nie była wysoka i uciążliwa dla darczyńcy. Zwiększa to szansę powtarzalnego lub cyklicznego wsparcia. Zapewniamy bezkosztowe wdrożenie u partnera biznesowego Donateo i prostotę korzystania z technologii. Jako zespół bardzo chcieliśmy wdrożyć tę technologię i wypromować, by była wszędzie. Podobne rozwiązania działają na rynkach zachodnich, ale w Polsce nigdy wcześniej nie były dostępne. Przygotowania do wdrożenia tego pomysłu i przekonanie do jego skuteczności zajęły nam dwa lata. Rezultaty są spełnieniem naszych marzeń – dodaje Krzysztof Adamski.

Sukces:
Sukces:
W kampanii „Wybuduj z nami Rodzinny Dom Pomocy Społecznej dla Kuby i Pawła oraz innych podopiecznych Fundacji Happy Kids” prowadzonej w sieci sklepów Auchan zebrano za pośrednictwem Donateo niemal 900 tys. zł.
materiały prasowe

O sile małych wpłat może świadczyć przeprowadzona z sukcesem kampania „Wybuduj z nami Rodzinny Dom Pomocy Społecznej dla Kuby i Pawła oraz innych podopiecznych Fundacji Happy Kids”, w której kwota przekazanych mikrodatków wyniosła prawie 900 tys. zł.

– Jej celem było zebranie pieniędzy na budowę domu dla osób z chorobami i dysfunkcjami, które potrzebują całodobowego wsparcia po uzyskaniu pełnoletności. W październiku i listopadzie 2022 r. za pośrednictwem Donateo w 70 hipermarketach sieci Auchan zebraliśmy potrzebną kwotę. Z Carrefour Polska oraz Polską Akcją Humanitarną zgromadziliśmy również fundusze na rzecz osób z Ukrainy. Wraz z PAH kontynuujemy projekt w sieci Carrefour, wspierając obecnie program Pajacyk, natomiast w sieci sklepów Auchan pozyskujemy mikrodonacje na rzecz Komitetu Ochrony Praw Dziecka na pomoc psychologiczną dla dzieci i młodzieży – mówi Krzysztof Adamski.

Biznesowe podejście do pomagania

Pomysł:
Pomysł:
Tworząc technologie, umożliwiamy połączenie konsumentów z fundacjami i to okazuje się skutecznym sposobem na rozwój dobroczynności w Polsce – mówi Krzysztof Adamski.
materiały prasowe

Według właściciela BetterPOS i pomysłodawcy projektu Donateo organizacja dobroczynna nie może funkcjonować bez odpowiedniego podejścia biznesowego.

– Myślę, że w połączeniu biznesu z dobroczynnością trzeba kierować się rozsądkiem. Jako firma podeszliśmy do tego ściśle komercyjnie, jesteśmy spółką, zatrudniamy pracowników i pragniemy działać, mając na uwadze cele biznesowe. Inaczej nie moglibyśmy funkcjonować. Tworząc technologie, umożliwiamy połączenie konsumentów z fundacjami i to okazuje się skutecznym sposobem na rozwój dobroczynności w Polsce – tłumaczy Krzysztof Adamski.

Donateo tworzy kilkanaście bardzo zaangażowanych osób. Poza udostępnieniem rozwiązania technologicznego firma pomaga fundacjom w mniejszych projektach, np. angażując się w wolontariat.

– Długo czekaliśmy na sukces i teraz, patrząc na zebrane kwoty na rzecz organizacji, jesteśmy z tego bardzo dumni. Dostaliśmy impuls, by iść dalej i się rozwijać. Mamy fajny zespół, który jest w stanie zaangażować się w wyjątkowych sytuacjach – mówi Krzysztof Adamski.

Zespół:
Zespół:
Donateo tworzy kilkanaście bardzo zaangażowanych osób. Poza udostępnieniem rozwiązania technologicznego firma pomaga fundacjom w mniejszych projektach, np. angażując się w wolontariat. Na zdjęciu: Piotr Szczepaniak, dyrektor zarządzający BetterPOS, i Krzysztof Adamski.
materiały prasowe

Celem BetterPOS jest wprowadzenie na rynek urządzeń do zbierania datków na cele dobroczynne w tak wielu miejscach, jak to tylko możliwe. Obecnie jest ich niemal 10 tys.

– Koncentrujemy się teraz na zwiększeniu liczby punktów, w których będzie dostępne Donateo. Oprócz tego chcielibyśmy wyjść z naszym produktem poza granice Polski, by stał się globalny. To nasze marzenie. Bardzo kibicuję polskim firmom, które osiągnęły taki sukces, i staram się podążać ich ścieżką. Chcielibyśmy też wyjść poza miejsca podstawowych zakupów i znaleźć się w galeriach handlowych, gdzie ludzie spędzają czas. Nauczony doświadczeniem wiem, że wytrwałość i cierpliwość to sposób na sukces – mówi Krzysztof Adamski.